فعالیت۵۸۰معدن در ‌فارس با اشتغالزایی ۸هزار نفری

فعالیت۵۸۰معدن در ‌فارس با اشتغالزایی ۸هزار نفری رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت فارس اعلام کرد: بیش از ۵۸۰ معدن در این استان موجود است و برای ۸هزار نیرو اشتغالزایی کرده است و افزون بر این هم‌اکنون ۱۰کارخانه سیمان با ظرفیت ۷ میلیون تن در حوزه فرآوری معادن فعالیت دارد و در دهه فجر امسال نیز کارخانه […]

فعالیت۵۸۰معدن در ‌فارس با اشتغالزایی ۸هزار نفری

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت فارس اعلام کرد: بیش از ۵۸۰ معدن در این استان موجود است و برای ۸هزار نیرو اشتغالزایی کرده است و افزون بر این هم‌اکنون ۱۰کارخانه سیمان با ظرفیت ۷ میلیون تن در حوزه فرآوری معادن فعالیت دارد و در دهه فجر امسال نیز کارخانه سیمان نی ریز نیز افتتاح خواهد شد.

به گزارش شاتا، علی‌همتی گفت: بیش از ۲۵۰ واحد صنعتی، معدنی و صنفی کوچک و بزرگ امسال افتتاح شده یا می‌شود، امسال ۲۱۰ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه با ظرفیت اشتغالزایی ۳هزارو۷۰۰ نفر افتتاح می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت فارس در همایش تولید ملی، شبکه توزیع، فرصت‌ها، چالش‌های پیشرو، در شیراز بیان داشت: در دهه فجر امسال، طرح‌هایی از جمله کربنات سدیم (معادن نمک و سلیس) در فیروزآباد با ظرفیت اشتغالزایی برای یکهزار نفر و ذوب آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری دوهزارو۷۰۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای دو هزار نفر افتتاح خواهند شد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های صنعتی هم‌اینک بیش از ۴هزارو۳۰۰ واحد اشتغالزا در استان فارس فعال است و در حوزه واحدهای صنفی نیز که شمار آنها ۱۶۴هزار واحد است، برای یک تا ۱۰۰نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گفته همتی از مجموع ۱۶۴هزار واحد صنفی موجود در استان فارس برای ۱۴۳هزار واحد، پروانه صنفی صادر شده و تا پایان سال ۹۷ برای مابقی این واحد‌ها پروانه صادر خواهد شد.

همتی بیان کرد: واحد تولیدی کاشی و سرامیک پاسارگاد هم با بیش از یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغال برای دو هزار نفر در این استان در حال فعالیت است.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استان فارس با سهم دو درصد از صادرات کشور موفق به یکهزارو۳۰۳ میلیون دلار صادرات شده، وی ادامه داد: با تمام گرفتاری‌ها بازار در آرامش در حال کار است، دغدغه‌های بازار را می‌دانیم و امیدواریم به زودی گشایشی حاصل شود.