۶برابرشدن ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان پس از انقلاب

دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان بعد از انقلاب ۶برابرشدن ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان پس از انقلاب مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ذوب‌آهن اصفهان به عنوان شناسنامه صنعت فولاد کشور در ۵۱ سالگی قرار دارد، گفت: سنگ بنای این شرکت پیش از انقلاب گذاشته شد اما رشد و […]

دستاوردهای ذوب‌آهن اصفهان بعد از انقلاب

۶برابرشدن ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان پس از انقلاب

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با بیان این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ذوب‌آهن اصفهان به عنوان شناسنامه صنعت فولاد کشور در ۵۱ سالگی قرار دارد، گفت: سنگ بنای این شرکت پیش از انقلاب گذاشته شد اما رشد و تکامل آن پس از انقلاب صورت گرفت. تولید ذوب‌آهن پیش از انقلاب ۶۰۰ هزار تُن بود وکوره‌بلند شماره۲ در سال ۱۳۶۲ به دست مقام معظم رهبری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده، منصور یزدی‌زاده افزود: پیش از انقلاب یک کوره‌بلند ۱۰۰۰ مترمکعبی داشتیم در حالی که پس از انقلاب، دو کوره بلند ۲۰۰۰ مترمکعبی به آن اضافه کردیم و ظرفیت تولید ذوب‌آهن ۶ برابر شد و این مهم از ثمرات انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود. ۴۰ سال است که زیر بد‌ترین فشارهای استکبار و تحریم‌های ظالمانه قرار داریم و بیش‌ترین رشد و بالندگی ما نیز در دوران تحریم رقم خورد و این دستاورد‌ها بسیار ارزشمند است. نمونه‌های بسیاری دراین خصوص وجود دارد، در سخت‌‌ترین شرایط دوران جنگ، ذوب‌آهن اصفهان نقش مهمی در تجهیز، نصب و راه اندازی مجتمع فولاد مبارکه ایفا کرد.

این مقام مسؤول تأکید کرد: برخی اعتقاد دارند به دلیل این‌که سنگ‌بنای ذوب‌آهن پیش از انقلاب گذاشته شده بنابراین یک کارخانه قدیمی است اما به واقع چنین دیدگاهی حقیقیت ندارد. فعالیت‌های بازسازی و توسعه‌ای بسیاری در این شرکت با موفقیت انجام گرفته و تکنولوژی‌های جدیدی وارد شده است و در بخش‌هایی نیز به خودکفایی رسیدیم.

وی افزود در شرایط سخت جنگ، ذوب‌آهن اصفهان با افتخار بیش‌ترین خدمات را به جبهه ارایه کرده است و همچنین ۲۸۶ شهید و ۱۴ هزار ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود به معادن کشور پرداخت و گفت: ذوب‌آهن اصفهان در صنایع بالادست و پاییندست بسیاری نقش‌آفرین بوده است که معادن زغال‌سنگ کشور از جمله آنها به شمار می‌روند. حدود ۱۷ هزار نفر به صورت مستقیم با این معادن همکاری دارند و معیشت آنها به تولید این شرکت مادر صنعتی وابسته است.

 ۱۰ برابر شدن تنوع محصول در مقایسه با پیش از انقلاب

 مدیرعامل ذوب‌آهن اظهار کرد: پس از انقلاب در ذوب‌آهن تولید کلاف‌های صنعتی و ساختمانی، انواع تیرآهن‌های سنگین از سایزهای ۱۸ به بالا تا سایز ۳۰۰میلی‌متر در I و H BEM که در بسیاری از سایز‌های مختلف تولید می‌شود و اخیراً نیز H300 به آن افزوده شده است. ریل که به عنوان یک محصول استراتژیک کشور به شمار می‌رود پس از انقلاب تولید شده است. از نظر تنوع محصول در مقایسه با پیش از انقلاب ۱۰برابر تنوع محصول داشته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به تولید ریل در هر سایز و نوعی که مدنظر باشد در این شرکت افزود امروز این دستاورد‌ها نمونه بارز اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است که طی این سالیان محقق شده است. اگر ما امروز ریل را تولید نمی‌کردیم، مطمئناً ریل نیز به عنوان یک محصول زیربنایی در فهرست تحریم‌های دشمن قرار می‌گرفت.