انعقاد ۱۱ توافق برای سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس

انعقاد ۱۱ توافق برای سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس تاکنون ۱۱ توافق برای حضور و مشارکت در سرمایه‌گذاری معادن کوچک مقیاس منعقد شده است.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی تهیه و تولید موادمعدنی ایران، در راستای احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون ۲۸ درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه‌گذاری معادن کوچک […]

انعقاد ۱۱ توافق برای سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس

تاکنون ۱۱ توافق برای حضور و مشارکت در سرمایه‌گذاری معادن کوچک مقیاس منعقد شده است.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی تهیه و تولید موادمعدنی ایران، در راستای احیا و توسعه معادن کوچک مقیاس، تاکنون ۲۸ درخواست برای حضور و مشارکت در سرمایه‌گذاری معادن کوچک مقیاس از سوی متقاضیان داده شده که ۱۱ مورد آن به صورت توافق نهایی منعقد و امضا شده است. از این تعداد، دو سرمایه‌گذار خارجی نیز از کشور استرالیا و اکراین حضور دارند.

همچنین ۴ تفاهم‌نامه پژوهشی با دانشگاه‌ها و مرکز پژوهشی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی در حال نهایی شدن است که هدف آن توسعه فرآوری و پایلوت‌های سیار، بررسی پژوهشی بازار و هماهنگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز محور در راستای تقویت و توسعه معادن کوچک مقیاس و استفاده از فرصت‌های دانشگاهی با تعریف پروژه‌های نیاز محور است.

در این زمینه، بررسی‌های آماری و هماهنگی با ۵ استان کشور با تکیه بر مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و دارای پتانسیل معدنی انجام شده است. همچنین، پردازش اطلاعات مکانی و اولویت بندی به منظور معرفی محدوده‌های مستعد به سرمایه‌گذاران در حال بررسی و کارشناسی است که به محض آماده شدن نتایج، معرفی این محدوده‌ها به متقاضیان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر این، ۳ استان دیگر در حال هماهنگی اولیه برای دریافت آمار و اطلاعات اولیه است.

بنا به این گزارش، در نقشه راه معدن «بند ۴۸ راهبرد ۴ » بر شفاف‌سازی حمایت‌های دولت از معادن کوچک مقیاس تأکید شده است که حاکی از توجه ویژه به این بخش به عنوان موتور محرک توسعه و اشتغال پایدار در مناطق کم‌تر توسعه یافته خواهد بود.