جایگاه چهارم خراسان‌جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال

جایگاه چهارم خراسان‌جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی گفت خراسان‌جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال ایجاد شده در جایگاه چهارم، صدور گواهی کشف رتبه پنجم، صدور پروانه اکتشاف رتبه ششم و ذخیره قطعی رتبه هفتم کشور را دارد. به گزارش ایرنا، داوودشهرکی افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون […]

جایگاه چهارم خراسان‌جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی گفت خراسان‌جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال ایجاد شده در جایگاه چهارم، صدور گواهی کشف رتبه پنجم، صدور پروانه اکتشاف رتبه ششم و ذخیره قطعی رتبه هفتم کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، داوودشهرکی افزود: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۵۶۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در این استان صادر شده که این میزان قبل از انقلاب ۱۴ فقره بوده است.

وی تصریح کرد: با صدور پروانه‌های معدنی تاکنون ۱۵هزارو۹۶۳ میلیارد ریال در معادن استان خراسان‌جنوبی سرمایه‌گذاری شده است.

شهرکی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون زمینه اشتغال ۱۰هزارو۴۰۵ نفر در معادن استان فراهم شده که این تعداد قبل از انقلاب ۵۰۰ نفر بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین میزان ذخایر کشف شده در معادن استان از دومیلیون تن قبل از انقلاب به ۳هزارو۶۹۸ میلیون تن رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال‌حاضر ۵۷۸ معدن با استخراج اسمی ۱۶میلیونو۹۹۵ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۵هزارو۹۶۹ میلیارد ریال وجود دارد.

وی بیش‌ترین ذخایر معدنی را مربوط به شهرستان طبس دانست و یادآور شد: از نظر سرانه بهره‌برداری شهرستان‌های طبس، قاین، نهبندان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی گفت: انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی، توسعه اکتشافات گسترده از طریق پهنه‌های اکتشافی و واگذاری به شرکت‌های بزرگ معدنی با تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک از جمله اقدامات مهم سازمان در حوزه معادن است.

شهرکی گفت: سرمایه‌گذاران در معادن منیزیت استان تاکنون حدود ۱۲میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی تأکید کرد: تاکنون ۳۵ معدن در بخش منیزیت در استان شناسایی شده است.

وی افزود: ذخیره در حال بهره‌برداری در این معادن۵٫۴ میلیون تن است که ذخیره کشف شده آن تاکنون هفت‌دهم میلیون تن بوده است.

شهرکی گفت: در بخش معادن منیزیت استان برای ۲۸۹ نفر اشتغالزایی شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌جنوبی افزود: منیزیت در تولید مواد نسوز کاربرد دارد و عمده معادن منیزیت در خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان واقع است.