حفظ و حراست از ثروت کشور به اندازه کشف و تولید آن اهمیت دارد

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب عنوان کرد حفظ و حراست از ثروت کشور به اندازه کشف و تولید آن اهمیت دارد  مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب عنوان کرد: حفظ و حراست از ثروت کشور به اندازه کشف و تولید آن اهمیت دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی […]

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب عنوان کرد

حفظ و حراست از ثروت کشور به اندازه کشف و تولید آن اهمیت دارد

 مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی منطقه جنوب عنوان کرد: حفظ و حراست از ثروت کشور به اندازه کشف و تولید آن اهمیت دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، طهمورث‌یوسفی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران و مانور زلزله با حضور فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های ۲۶ گانه استان فارس شرکت داشت، با ذکر این مطلب، خواستار توجه فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها به حفظ و نگهداری ثروت در قلمرو حکمرانی و مدیریتی مربوطه شد.

طهمورث یوسفی، با ارایه آماری از وضعیت رخداد مخاطرات زمین‌شناختی در جهان و هزینه‌های صرف شده افزود: بیش از ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف جبران خسارت‌های مخاطرات زمین‌شناختی می‌شود که رقم بسیار بالایی است و باید کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم ساخت‌وساز به ویژه احداث ساختمان‌های مهم و حیاتی در کلانشهر‌ها مانند بیمارستان و مدرسه‌و… در محدوده گسل‌های مهم از اصول اولیه مقابله با بحران است که متأسفانه توسط بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و مجریان طرح‌ها رعایت نمی‌شود.

این مقام مسؤول، نقشه‌های زمین‌شناسی تهیه شده در مقیاس‌های مختلف توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را حاوی اطلاعات مهم و پایه‌ای عنوان کرد و گفت: این نقشه‌ها که می‌تواند در مکان‌یابی پروژه‌های مهم و در جهت کاهش خسارات احتمالی بسیار مؤثر واقع شود.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشفات‌معدنی منطقه جنوب کشور بیان داشت: رویداد بیش از ۲۰درصد زلزله در استان، رتبه پنجم مخاطرات زمین‌شناختی در کشور و گستره وسیع استان فارس مسؤولیت ما را در برابر شناسایی عوامل مخاطره‌آمیز و کاهش خسارت بیش‌تر می‌کند.

 یوسفی با انتقاد از عدم حضور مشاور زمین‌شناسی در سطوح ارشد مدیریتی استان‌ها، خواستار الزام تهیه پیوست زمین‌شناسی در پروژه‌های زیربنایی و مهم شد.

شایان ذکر است، در ابتدای این کارگاه آموزشی، مدیرکل مدیریت بحران استان فارس به اهمیت مدیریت در سوانح و بحران‌ها پرداخت و خواستار صرف هزینه در پژوهش و شناخت مراحل مختلف سوانح و علمی نمودن مقابله با بحران شد.

 رحیم‌آزادی افزود: این کارگاه آموزشی و مانور زلزله به صورت دوروزه با هدف تمرین، نیازسنجی، تجهیز حداکثری شهرستان‌های معین، افزایش سطح آگاهی و آموزش، اصلاح فرایندهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیری و در نهایت همسان‌سازی در مدیریت بحران در رخداد‌ها طبیعی و انسان ساز انجام می‌شود.