اعلام آمادگی معدن کاران جهت تأمین مصالح ساختمانی مناطق سیل زده

اعلام آمادگی معدن کاران جهت تأمین مصالح ساختمانی مناطق سیل زده رییس خانه معدن ایران گفت: کمک‌های غیرنقدی معدنکاران برای سیل زدگان در قالب تأمین مصالح ساختمانی پیش‌بینی شده است، زیرا به زودی کار بازسازی مناطق سیل زده در دستور کار مسؤولان ذی‌ربط قرار می‌گیرد و نیاز گسترده‌ای برای تهیه این اقلام وجود خواهد داشت. […]

اعلام آمادگی معدن کاران جهت تأمین مصالح ساختمانی مناطق سیل زده

رییس خانه معدن ایران گفت: کمک‌های غیرنقدی معدنکاران برای سیل زدگان در قالب تأمین مصالح ساختمانی پیش‌بینی شده است، زیرا به زودی کار بازسازی مناطق سیل زده در دستور کار مسؤولان ذی‌ربط قرار می‌گیرد و نیاز گسترده‌ای برای تهیه این اقلام وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بهرامن در گردهمایی سالانه فعالان معدنی کشور که با رویکرد یاری به سیل زدگان در قالب کمک‌های نقدی، کالایی و تأمین مصالح ساختمانی سخن میگفت افزودسال جدید را در حالی آغاز کردیم که استان‌های زیادی از کشور تحت تأثیر سیلاب قرار گرفتند و در کنار تخریب واحد‌های مسکونی، انهدام پل‌ها، ابنیه و اراضی کشاورزی را شاهد هستیم.

وی افزود: امروز بیش از هر زمان ديگري در شرایط تحریم و فشارهای دشمن، یاری هموطنان سیل زده از هر قشر، حرفه و بخشی می‌تواند موجب آرامش آن‌ها را فراهم کند و بنابراین فعالان بخش معدن نیز به سهم خود در این پویش وسیع مشارکت خواهد داشت.

بهرامن خاطرنشان ساخت: حسابی از طریق سازمان اقتصاد اسلامی(بانک ملت) توسط خانه معدن گشوده شده که کمک‌های لازم با هماهنگی و برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی برای سیل زدگان هدایت و ارسال شود.

وی تصریح کرد: کمک‌های غیرنقدی معدنکاران در قالب تأمین مصالح ساختمانی پیش‌بینی شده، زیرا به زودی کار بازسازی مناطق سیل زده در دستور کار مسؤولان ذی‌ربط قرار می‌گیرد و نیاز گسترده‌ای برای تهیه این اقلام وجود دارد.

سالیانه به‌طور متوسط حدود ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال کشور استخراج می‌شود که بالغ بر ۶۰ تا ۶۵ درصد آن به مصالح ساختمانی اختصاص دارد.

رییس خانه معدن ایران تأکید کرد: انتظار می‌رود اماکن و سازه‌های تخریب شده ناشی از سیل به مراتب پایدارتر و مقاومتر ساخته شوند، تا الگویی برای ایمن‌سازی در سطح کشور قرار گیرند.

به گفته بهرامن از سوی هیأت مدیره و هیأت امنای خانه معدن ایران در این مرحله مبلغ پنج میلیارد ریال کمک نقدی برای هموطنان سیل زده اختصاص یافت.