تولیدبیش از ۴۳ درصد از آهن اسفنجی کشور در فولاد مبارکه

تولیدبیش از ۴۳ درصد از آهن اسفنجی کشور در فولاد مبارکه معاون بهره‌برداری مجتمع فولاد مبارکه گفت: سال گذشته بیش از ۴۳ درصد از آهن اسفنجی کشور معادل۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تُن در گروه فولاد مبارکه تولید شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مختار بخشیان افزود: مجموع آهن اسفنجی […]

تولیدبیش از ۴۳ درصد از آهن اسفنجی کشور در فولاد مبارکه

معاون بهره‌برداری مجتمع فولاد مبارکه گفت: سال گذشته بیش از ۴۳ درصد از آهن اسفنجی کشور معادل۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تُن در گروه فولاد مبارکه تولید شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مختار بخشیان افزود: مجموع آهن اسفنجی تولید شده در کل کشور بیش از ۲۴ میلیون تُن است که سهم گروه فولاد مبارکه شامل فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری از این میزان، بیش از۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تن است.

وی اظهار داشت: از این رقم، هفت میلیون و ۱۵ هزار تن در واحدهای احیای مستقیم یک و ۲ شرکت فولاد مبارکه، بیش از یک‌ میلیون و ۶۹۱ هزار تن در فولاد هرمزگان، یک‌ میلیون و ۲۵۱ هزار تن در مجتمع فولاد سبا و بیش از ۵۵۴ هزار تن در شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه تصریح کرد: با توجه به اهمیت تولید فولاد و نقش آن در اقتصاد کشور، عرضه هفت میلیون و۵۰ هزار تن انواع محصولات فولادی در برنامه سال ۹۸ این شرکت و مجتمع فولاد سبا قرار گرفته است که این میزان نسبت ‌به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۶ رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تولید ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول در بخش تولید کلاف گرم در شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، برنامه‌ریزی شده که مؤید رشد ۲ درصدی است.

بخشیان اضافه کرد: همچنین تولیدیک‌ میلیون و۵۸۰ هزار تن محصولات سرد و پوشش‌دار در دستور کار شرکت فولاد مبارکه است که از رشد ۲ درصدی نسبت‌ به مدت مشابه سال ۹۷ حکایت دارد.

مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومترمربع وسعت و ۱۷ کیلومتر مربع سالن تولید است.

این مجتمع، بزرگ‌ترین واحد صنعتی تولید ورق‌های فولادی در ایران است و سالانه ۷٫۲ میلیون تن فولاد خام تولید می‌کند.