پرونده معدن آلبلاغ اسفراین روی میز معاون سازمان محیط زیست

پرونده معدن آلبلاغ اسفراین روی میز معاون سازمان محیط زیست  نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پرونده معدن سرب آلبلاغ این شهرستان، برای بررسی و تعیین تکلیف در اختیار معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست قرار گرفته است. هادی قوامی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به دیدار خود با معاون رییس‌جمهوری […]

پرونده معدن آلبلاغ اسفراین روی میز معاون سازمان محیط زیست

 نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: پرونده معدن سرب آلبلاغ این شهرستان، برای بررسی و تعیین تکلیف در اختیار معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

هادی قوامی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به دیدار خود با معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: در این نشست با تأکید بر توانمندسازی اهالی منطقه و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت این معدن، این سازمان با لحاظ حفظ محیط زیست، پیشنهاد خود برای ساماندهی و ثبت معدن سرب آلبلاغ را بدهد.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های کارشناسی محیط زیست و وزارت صمت به این منطقه در هفته جاری افزود: امید است پس از اعلام نتیجه بررسی و گزارش این تیم و جمع بندی نظرات، راهکار خوبی در این زمینه ارائه شود.

برداشت غیرمجاز از یک معدن تازه یافته شده سرب و روی در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل اسفراین در سال جاری با هجوم سودجویان به این منطقه شدت گرفته است.

این معدن در منطقه زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام مانده است.

استفاده از شیوه‌های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت سنگ سرب و روی این معدن، هفته گذشته به ریزش کوه و مرگ یک شهروند اسفراینی و مجروح شدن یک تن دیگر منجر شد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.