کانال‌های صادرات فولاد قابل تحریم نیست

عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد ایران کانال‌های صادرات فولاد قابل تحریم نیست عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد ایران گفت: مدل‌های فروش ما تحریم‌پذیر نیستند و نمی‌توانند کانال‌های ما را مسدود کنند. از سال گذشته ما تحریم بانکی و مالی هستیم اما با این وجود باز هم به صادرات خود ادامه دادیم به‌طوری که در دو سال گذشته […]

عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد ایران

کانال‌های صادرات فولاد قابل تحریم نیست

عضو هیأت‌مدیره انجمن فولاد ایران گفت: مدل‌های فروش ما تحریمپذیر نیستند و نمی‌توانند کانال‌های ما را مسدود کنند. از سال گذشته ما تحریم بانکی و مالی هستیم اما با این وجود باز هم به صادرات خود ادامه دادیم به‌طوری که در دو سال گذشته ۹میلیون تن افزایش صادرات با این شرایط داشتیم پس نمی‌توان به این راحتی صادرات فولاد ایران را تحریم کرد.

احمد دنیانور در گفت‌وگو با ایلنا درخصوص تأثیر تحریم‌های جدید آمریکا بر صادرات فولاد، گفت: ما در سال‌های اخیر همواره تحریم بوده‌ایم اما در آن شرایط باز هم به فروش فولاد خود ادامه دادیم و اعمال این تحریم‌ها هیچ اثر کاهشی بر میزان صادرات ما نخواهد داشت و فقط زحمت صادرکنندگان ما را بیشتر می‌کند.

وی درخصوص وضعیت فولاد در سال ۹۷ گفت: سال گذشته سال پررونقی برای فولاد کشور بود و اگر صادرات ما ۱۰درصد کاهش پیدا کرد به سبب تقاضای داخل بود زیرا اولویت ما تأمین بازار داخل است. انتظار داریم سال ۹۸ نیز این رونق ادامه پیدا کند و صادرات فولاد افزایش یابد.

مدیرعامل فولادجنوب تصریح کرد: دولت می‌تواند با یک برنامه‌ریزی هدفمند برای واحدهای کوچک فولادی به این رونق کمک کند. در حال‌حاضر مذاکراتی را با دولت برای تأمین فولاد و آهن جهت بازسازی مناطق سیل‌زده آغاز کردیم تا از این طریق این واحدهای کوچک تقویت شوند و فولادسازان کشور آماده تأمین تمام نیاز مناطق سیل‌زده هستند.

وی با اشاره به مشکلات این صنعت گفت: بحث کامل نبودن زنجیره تولید و صادرات سنگ‌آهن مشکلی است که در آینده ممکن است گریبانگیر ما شود ضمن آن‌که الان نیز معوقات بانکی و سودهای حجیم شده باعث شده که واحدهای تولید فولاد در جاهایی با مشکل مواجه شوند. ما اکنون ۱۵۰ واحد فعال تولید فولاد داریم که نزدیک به یکمیلیون نفر در آنها مشغول به‌کار هستند.