معادن استان سمنان ایمن‌سازی شود

معاون سیاسی استاندار سمنان معادن استان سمنان ایمن‌سازی شود معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت کاهش اتفاقات تلخ نظیر معدن طرزه دامغان تأکید کرد و گفت: بهره‌برداران معادن باید نسبت به اجرای دستورات ایمنی نهایت اهتمام را به عمل آورند. به گزارش مهر، حبیب‌ا… خجسته‌پور در جلسه فوق‌العاده کمیسیون کارگری استان سمنان به‌منظور بررسی حوادث […]

معاون سیاسی استاندار سمنان

معادن استان سمنان ایمن‌سازی شود

معاون سیاسی استاندار سمنان بر ضرورت کاهش اتفاقات تلخ نظیر معدن طرزه دامغان تأکید کرد و گفت: بهره‌برداران معادن باید نسبت به اجرای دستورات ایمنی نهایت اهتمام را به عمل آورند.

به گزارش مهر، حبیب‌ا… خجسته‌پور در جلسه فوق‌العاده کمیسیون کارگری استان سمنان به‌منظور بررسی حوادث اخیر کارگری در مجموعه شرکت البرز شرقی در معادن طرزه دامغان ضمن بیان اینکه سختی کار معدن به نسبت سایر مشاغل بر کسی پوشیده نیست، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا به‌منظور جلوگیری از پیشامدهای رخ‌داده در معدن طرزه دامغان بهره‌برداران معادن نسبت به اجرای دستورات ایمنی نهایت اهتمام را به عمل آورند.

وی بابیان اینکه اهمیت و لزوم ایمنی در حوزه معدن در اولویت تمامی حوزه‌های دیگر است، افزود: هرگاه بنا باشد سختی کاری را با مثال عنوان نماییم از معدن و کار در آن نام می‌بریم و در تمام دنیا بازتاب حوادث و اتفاقات حوزه معدن بسیار وسیع و گسترده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه به دلیل شهرتی که کار سخت در معدن دارد، بازتاب حوادث ناشی از آن نیز قدری گسترده‌تر و فراگیرتر است، ابراز داشت: علی‌رغم تمام اقدامات انجام‌شده این مهم می‌طلبد تا مراقبت بیشتری را اعمال شود.

خجسته‌پور در ادامه تصریح کرد: ادارات کل تعاون کار و رفاه‌اجتماعی و صمت نسبت به انجام اقدامات کارشناسی و بررسی دقیق اتفاقات معدنی رخ ‌داده در سطح استان می‌بایست اقدام کنند تا از اتفاقات مشابه بعدی جلوگیری و بتوان با پیشگیری به‌موقع این اتفاقات را محدود کرد.

وی افزود: ارائه آموزش و اجرایی کردن موارد ایمنی از نکات بسیار مهم و اساسی محسوب می‌شود و لازم است تا نظارت لازم از سوی مسؤولان نیز به انجام رسیده و بیش‌ازپیش ارائه آن در دستور کار قرار گیرد.