تعطیلی ۸۴ نیروگاه زغا‌‌ل‌سنگ در آلمان برای حفظ کره‌زمین

تعطیلی ۸۴ نیروگاه زغا‌‌ل‌سنگ در آلمان برای حفظ کره‌زمین آلمان ۸۴ نیروگاه که برق تولید می‌کند را با هدف نجات کره‌زمین تعطیل می‌کند.۴۰درصد از برق تولیدی این کشور با استفاده از زغا‌‌ل‌سنگ تأمین می‌شود.  به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از وب‌سایت Livekindly آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین مصرف‌کنندگان زغا‌‌ل‌سنگ جهان ۸۴ نیروگاه زغا‌‌ل‌سنگ را […]

تعطیلی ۸۴ نیروگاه زغا‌‌ل‌سنگ در آلمان برای حفظ کره‌زمین

آلمان ۸۴ نیروگاه که برق تولید می‌کند را با هدف نجات کره‌زمین تعطیل می‌کند.۴۰درصد از برق تولیدی این کشور با استفاده از زغا‌‌ل‌سنگ تأمین می‌شود.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، به نقل از وب‌سایت Livekindly آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌‌ترین مصرف‌کنندگان زغا‌‌ل‌سنگ جهان ۸۴ نیروگاه زغا‌‌ل‌سنگ را به منظور نجات کره‌زمین تعطیل می‌کند. در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی این کشور طی اطلاعیه‌ای تلاش خود را برای رسیدن به اهداف کاهش انتشار گاز دی اکسیدکربن عنوان کرد.

در اوایل سال‌جاری میلادی حدود ۴۰ درصد از برق آلمان به وسیله زغا‌‌ل‌سنگ تولید می‌شد. آلمان انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر را با استفاده از نور خورشید و باد جایگزین زغا‌‌ل‌سنگ می‌کند و از سال ۲۰۳۸ وابسته به انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد شد.

زغا‌‌ل‌سنگ بزرگ‌‌ترین بخش اقتصادی اتحادیه اروپاست و در این بین آلمان بیشترین سهم را در اختیار دارد و مسؤول انتشار یک‌سوم از گاز دی‌اکسیدکربن ناشی از تولید برق است. آلمان حدود نیمی از برق مورد نیاز اتحادیه اروپا را از زغا‌‌ل‌سنگ قهوه‌ای تولید می‌کند. زغا‌‌ل‌سنگ قهوه‌ای نسبت به دیگر انواع زغا‌‌ل‌سنگ میزان بیشتری گاز دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

کشورهای مصرف‌کننده زغال سنگ به دلیل تأثیر سوخت‌های فسیلی بر کره‌زمین تمایل به جایگزینی آنها دارند.

در این مدت از سال ۲۰۱۹ میلادی، تولید زغا‌‌ل‌سنگ آلمان حدود یک‌پنجم کاهش یافته است و غالباً انرژی‌های تجدید‌پذیر نورخورشید و باد جایگزین آن شده است. تا سال ۲۰۴۰ میلادی انرژی‌های تجدیدپذیر ۶۵ تا ۸۰ درصد برق آلمان را تولید خواهند کرد.

آلمان در نظر دارد بیش از ۴۵ میلیون دلار برای کاهش خسارت‌ها در مناطق تولیدکننده زغال‌سنگ صرف کند اما برخی بر این باورند که روند کار کند است.