شفافیت شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی در نظام ارزی کشور

رئیس هیأت عامل ایمیدرو شفافیت شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی در نظام ارزی کشور رئیس هیأت عامل ایمیدرو تأکید کرد: شرکت‌های معدن و صنایع‌معدنی در تأمین نیاز ارزی خود و عرضه ارز به بانک‌مرکزی کاملاً شفاف عمل کرده‌اند. به گزارش مناقصه‌مزایده، خداداد غریب‌پور امروز در نشستی در سایت فولاد کاوه جنوب، تصریح کرد: تمام شرکت‌های معدنی […]

رئیس هیأت عامل ایمیدرو

شفافیت شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی در نظام ارزی کشور

رئیس هیأت عامل ایمیدرو تأکید کرد: شرکت‌های معدن و صنایع‌معدنی در تأمین نیاز ارزی خود و عرضه ارز به بانک‌مرکزی کاملاً شفاف عمل کرده‌اند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، خداداد غریبپور امروز در نشستی در سایت فولاد کاوه جنوب، تصریح کرد: تمام شرکت‌های معدنی و صنایع‌معدنی تعهدات ارزی خود را به نظام ارزی کشور انجام داده‌اند.

وی افزود: مدیریت ارزی این بخش در شرایط سخت تحریم انجام شد و شرکت‌ها همزمان توانستند نیاز به تجهیزات را نیز برطرف کنند. معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت تأکید کرد: هیچ نقطه مبهمی‌ در این باره وجود ندارد و مدیریت ارزی حوزه معدن و صنایع‌معدنی تحت پایش هفتگی بانک‌مرکزی قرار دارد.

غریبپور یادآور شد: مقایسه شرایط امروز با وضعیت ارزی سال قبل به نیکی تفاوت عملکرد این بخش را در گذر از دوران سخت تحریم و ایجاد آرامش ارزی نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: امسال نیز با همین روش سال بهتری را برای کاهش اثر تحریم‌ها و مدیریت ارزی رقم خواهیم زد.

ستاد زنجیره فولاد به ایمیدرو باز می‌گردد

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: به زودی ستاد زنجیره فولاد دوباره به ایمیدرو بازگردانده می‌شود.

غریب‌پور افزود: با همراهی بخش‌خصوصی و شرکت ملی فولاد ایجاد تعادل و توازن در زنجیره را بیش از پیش مدیریت خواهیم کرد.

رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو افزود: مشکل ان شرکت‌هایی که برخی موارد با کمبود گندله و سنگ‌آهن مواجه هستند برطرف خواهد شد.

وی با تقدیر از همکاری منطقه ویژه خلیج‌فارس با شرکت‌های سرمایه‌گذار ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به رونق بیش از پیش تولید بیانجامد. وی از شرایط تولید و‌ توسعه در فولاد کاوه ابراز خرسندی کرد.

۲ میلیارد دلار طرح جدید تا پایان سال

غریب‌پور همچنین خبر داد که تا پایان سال دو میلیارد دلار طرح جدید معدنی و صنایع‌معدنی به مدار تولید می‌پیوندند.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو‌ تصریح کرد: بدین ترتیب برنامه افتتاح ۳٫۵ میلیارد دلار طرح تا پایان سال‌جاری محقق خواهد شد.

پیش از غریب‌پور، اتابک گزارشی از فعالیت‌های تولیدی و توسعه فولاد‌ کاوه ارائه کرد. این شرکت در حال‌حاضر فاز دوم فولادسازی به ظرفیت تولید ۱٫۲ میلیون تن را در حال اجرا دارد. فولاد کاوه جنوب کیش همچنین کارخانه آهن‌اسفنجی یکمیلیون و ۸۵۰ هزار تنی را در حال تولید دارد. نرخ بهره‌وری تولید در این کارخانه ۹۸ درصد اعلام شد.