افزایش سرعت شتاب‌دهنده بخش معدن

با امضای تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو ممکن می‌شود افزایش سرعت شتاب‌دهنده بخش معدن  دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو در راستای اجرای فعالیت‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند که بر این اساس قرار است جشنواره بهره‌وری در حوزه صنایع‌معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، احمد معتمدی، رئیس […]

با امضای تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو ممکن می‌شود

افزایش سرعت شتاب‌دهنده بخش معدن

 دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو در راستای اجرای فعالیت‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند که بر این اساس قرار است جشنواره بهره‌وری در حوزه صنایع‌معدنی با محوریت دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، احمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه مشترک سازمان ایمیدرو با دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به شروع همکاری‌ها میان این دانشگاه و سازمان ایمیدرو گفت: باید تلاش کنیم تا پروژه‌ها و طرح‌های اثرگذار با این سازمان داشته باشیم.

معتمدی افزود: این سازمان بودجه خوبی برای تحقیقات دارد که دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و محققان می‌توانند با تدوین طرح‌های تحقیقاتی مؤثر از این بودجه استفاده کنند.

وی با اشاره به آغاز همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و سازمان ایمیدرو افزود: باید برنامه‌ریزی صورت گیرد تا این دانشگاه و سازمان ایمیدرو طرح‌های تحقیقاتی مشترک و اثرگذار با یکدیگر داشته باشند.

 در ادامه حسین حسینی‌تودشکی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: برنامه‌ریزی برای فعالیت دو شتاب‌دهنده حوزه معدنی در این دانشگاه صورت گرفته که اکنون یک شتاب‌دهنده در برج فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

حسینی‌تودشکی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد در حوزه نوآوری و توسعه آن در زمینه معدن فعالیت‌های جدی داشته باشد.

وی افزود: براین اساس برنامه‌ریزی برای فعالیت دو شتاب‌دهنده حوزه معدنی در این دانشگاه صورت گرفته و اکنون یک شتاب‌دهنده حوزه معدن در برج فناوری این دانشگاه مشغول به فعالیت است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأکید کرد: شتاب‌دهنده دوم در حوزه معدن نیز قرار است در دومین برج فناوری این دانشگاه که درحال ساخت است راه‌اندازی شود.

حسینی‌تودشکی خاطرنشان کرد: در این شتاب‌دهنده‌ها کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه معدن با محوریت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پیگیری خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه ارتباط صنعت و دانشگاه و تبدیل تحقیقات دانشگاهی به محصول قابل استفاده در جامعه از برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر است بنابراین دانشگاه فعالیت در حوزه معدن را در اولویت خود قرارداده است.

حسینی تودشکی اضافه کرد: موضوع مدرسه کسب‌وکار میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و اتاق بازرگانی تهران درحال پیگیری است که فضایی برای این مدرسه در نظر گرفته شده است.

همچنین مالک نادری، مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سازمان ایمیدرو نقش مؤثری در صنعت و معدن کشور ایفاء می‌کند و اکنون صنایع و معادن زیادی تحت‌نظر این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در حال‌حاضر دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری خوبی با این سازمان دارد و امیدواریم این همکاری‌ها توسعه یابد.

مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: براساس قانون بودجه سازمان ایمیدرو می‌تواند بخشی از بودجه خود را به حوزه تحقیقات اختصاص دهد که دانشگاه‌ها می‌توانند از این بستر استفاده لازم را ببرند.

خداداد غریبپور، رئیس هیأت عامل ایمیدرو از راه‌اندازی مرکز استارت‌آپ این سازمان تا پایان آذرماه خبرداد و گفت: دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌توانند در این مرکز فعالیت کنند.

خداداد غریبپور افزود: براساس آمارهای موجود سازمان ایمیدرو امسال در حوزه پژوهشی رشد ۵۰ درصدی و در حوزه آموزشی رشد صددرصدی داشته است.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو تأکید کرد: توسعه اکتشافات، ورود سرمایهگذار خارجی به بخش معدن و احیای معادن کوچک از برنامه‌های این سازمان است که در تمامی ‌این موارد دانشگاه‌ها می‌توانند به این سازمان کمک کنند.

غریبپور خاطرنشان کرد: این سازمان از چهارهزار معدن کوچک غیرفعال تاکنون توانسته است ۵۵ معدن را فعال کند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بهره‌وری گفت: تأکید داریم که در جشنواره امسال موضوع بومی‌سازی و توجه به فناوری و دانش روز نیز ملاک ارزیابی‌ها قرار گیرد.

گفتنی است که این تفاهم‌نامه با حضور سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و خداداد غریبپور، رئیس هیأت عامل ایمیدرو در راستای فعالیت‌های مشترک امضاء شد.