رشد ۱۲ درصدی اشتغال در معادن آذربایجان غربی

  رشد ۱۲ درصدی اشتغال در معادن آذربایجان غربی معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت،معدن‌وتجارت آذربایجان غربی گفت: اشتغال در معادن استان ۱۲درصد رشد داشته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، پریسا عابدپور افزود: در سال‌جاری با صدور ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن استان و همچنین صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸ فقره گواهی کشف […]

 

رشد ۱۲ درصدی اشتغال در معادن آذربایجان غربی

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت،معدن‌وتجارت آذربایجان غربی گفت: اشتغال در معادن استان ۱۲درصد رشد داشته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، پریسا عابدپور افزود: در سال‌جاری با صدور ۳۹ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن استان و همچنین صدور ۶۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۸ فقره گواهی کشف در حوزه معادن زمینه اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر فراهم شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال ۳۹ معدن در آذربایجان غربی با حجم سرمایهگذاری بیش از ۳۳۴ میلیارد ریال، اشتغالزایی مستقیم برای ۳۱۲ نفر، ذخیره قطعی ۲۲ میلیون و ۱۹۹ هزار تن و با ظرفیت استخراج سالانه ۷۲۷ هزار و ۴۲۵ تن به بهره‌برداری رسید.

عابدپور تأکید کرد: در حال‌حاضر ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر در استان با ذخیره قطعی یک هزار و ۲۱۷ میلیون تن و استخراج سالانه ۱۶ میلیون و ۴۹۳ هزار تن، اشتغالزایی برای پنج‌هزار و ۱۴۷ نفر و با حجم سرمایهگذاری بیش از سه‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال وجود دارد.

معاون امور معادن و صنایع‌معدنی سازمان صنعت،معدن‌وتجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: در سال‌جاری حوزه معادن در همه شاخص‌ها نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری برخوردار بوده است، در بحث سرمایه‌گذاری بیش از ۶۶ درصد، ظرفیت استخراج بیش از ۴۸ درصد، اشتغال‌آفرینی بیش از ۱۲ درصد، صدور پروانه اکتشاف بیش از ۱۶ درصد، صدور گواهی کشف بیش از ۱۲ درصد و صدور پروانه بهره‌برداری بیش از پنج درصد افزایش داشته‌ایم.

عابدپور خاطر نشان کرد: جهت جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی در حوزه سنگ‌بری ۳۹ واحد با اشتغال ۵۱۹ نفر و ظرفیت تولید بیش از ۸۲۷ هزار تن انواع سنگ تزئینی فرآوری شده، در حوزه شن و ماسه ۷۸ واحد با ظرفیت تولید بیش از هشت میلیون و ۳۲۳ هزار تن انواع شن و ماسه و با اشتغالآفرینی برای ۸۴۷ نفر به صورت مستقیم در استان فعال است.

وی بیان کرد: استان با وجود پنج واحد تولیدی سیمان با ظرفیت تولید سالانه بیش از پنج میلیون و ۶۶ هزارتن انواع سیمان و با اشتغالزایی برای یکهزار و ۶۱۴ نفر یکی از قطب‌های تولید سیمان در کشور می‌باشد که علاوه بر رفع نیاز بازارهای داخلی به بازارهای خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

عابدپور افزود: ۶۳ واحد تولیدی محصولات سیمانی با اشتغال‌آفرینی برای دو هزار و ۱۴۵ نفر و ظرفیت تولیدی بیش از ۱۰ میلیون تن انواع محصولات سیمانی در استان مشغول می‌باشند و همچنین دو واحد فرآوری باریت با ظرفیت تولید ۳۵ هزار تن در سال و اشتغالزایی برای ۴۸ نفر استان را از نظر تولید و فرآوری باریت به یکی از قطب‌های باریتی کشور تبدیل کرده است.