جای خالی سرمایه‌گذاران خارجی در معادن ایران

رییس خانه معدن مطرح کرد جای خالی سرمایه‌گذاران خارجی در معادن ایران رییس خانه معدن با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در بسیاری از کشور‌‌ها جواب مثبت داده است، گفت: تنها راه برون‌رفت از شرایط نامناسب کنونی به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی است. به گزارش مهر، محمدرضا بهرامن در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان قم […]

رییس خانه معدن مطرح کرد

جای خالی سرمایه‌گذاران خارجی در معادن ایران

رییس خانه معدن با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در بسیاری از کشور‌‌ها جواب مثبت داده است، گفت: تنها راه برون‌رفت از شرایط نامناسب کنونی به‌کارگیری اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش مهر، محمدرضا بهرامن در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان قم که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه صنعت و معدن قم برگزار شد، با بیان این‌که باید معتقد به اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی باشیم، گفت: ایران دارای مزیت‌های مهم معدنی است که باید بهترین استفاده را از آن برد.

بهرامن با بیان این‌که جای سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معادن کشور خالی است، ادامه داد: نبود تکنولوژی کافی و عدم بازاریابی مناسب سبب شده که مزایای مهم شورابه‌ها و معادن کشور هدر برود.

وی با تأکید بر این‌که ورود به بازارهای رقابتی بخش معدن نیاز به بهره‌وری از مزیت‌های موجود دارد، افزود: متأسفانه زیرساخت‌ها و زمینه‌های رشد و تعالی بخش معدنی کشور فراهم نیست.

رییس خانه معدن ایران با اشاره به این مطلب که استفاده اقتصادی از شورابه‌های کشور نیاز به سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری دارد، بیان کرد: شورابه‌ها از جمله مزایای بزرگ کشور است که زیرساخت‌ها و تجهیزات رشد و تعالی آن فراهم نیست.

تشریح معضلات صنعت معدن

وی از سهم ۳ درصدی معادن در چرخه اقتصادی کشور خبر داد و گفت: متأسفانه بخش معدن نسبت به حوزه صنعت در موضع ضعیف‌تری قرار دارد و در واقع به شدت مظلوم واقع شده است.

رییس خانه معدن با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار اقتصادی نمکزار‌های معدنی قم، ادامه داد: نبود مطالعات منطقه‌ای، بی‌توجهی به سرمایه‌گذاری هدفمند، بی‌بهره‌ بودن از تکنولوژی و تجهیزات روز، معضل مهم صنایع معدنی کشور است.

 بهرامن خواستار توجه مسؤولان و اختصاص بودجه کافی به صنعت معدن کشور شد و گفت: تحول و رشد صنعت معدن کشور نیازمند نگاه ویژه است.

 

وی با بیان این‌که رشد و ارتقای صنعت و معدن تنها با برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تداوم حیات خواهد یافت، گفت: متولیان و صاحبان صنایع و معادن باید با اعتقادی راسخ برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به پیش ببرند.