هم اندیشی شرکت های دانش بنیان برای تجهیز معادن کوچک مقیاس زغال سنگ

هم اندیشی شرکت های دانش بنیان برای تجهیز معادن کوچک مقیاس زغال سنگ   هم اندیشی تشکل های معدنی و فعالان حوزه با شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات معدنی برای تجهیز معادن کوچک مقیاس زغال سنگ برگزار شد. محمد مجتهدزاده، رئیس انجمن زغال سنگ، با اشاره به اینکه این انجمن آمادگی لازم برای […]

هم اندیشی شرکت های دانش بنیان برای تجهیز معادن کوچک مقیاس زغال سنگ

 

هم اندیشی تشکل های معدنی و فعالان حوزه با شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات معدنی برای تجهیز معادن کوچک مقیاس زغال سنگ برگزار شد.

محمد مجتهدزاده، رئیس انجمن زغال سنگ، با اشاره به اینکه این انجمن آمادگی لازم برای هر گونه تست و راه اندازی تجهیزات مورد نیاز صنعت زغال سنگ را دارد، گفت: برای افزایش کارایی در این حوزه، باید دستگاه هایی برای طراحی و ساخت انتخاب شود که دارای مکانیزم ساده و کوچک بوده و به راحتی قابل حمل باشند.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند ما را در تجهیز معادن زغال سنگ کمک کنند.

مصطفی قدیمی، مشاور طرح احیای معادن کوچک مقیاس، در ادامه قابلیت استفاده از پایه های هیدرولیکی برای نگهداری کارگاه های زغال سنگ توسط در بخش معادن زغال سنگ را تشریح کرد.

معرفی محصولات ۲ شرکت دانش بنیان در حوزه زغال سنگ

در این جلسه، شرکت دانش بنیان شایان فناوران به ارائه و معرفی ماشین مکانیزه حفاری و استخراج (رودهدر) پرداخت و قابلیت ها و توانمندی دستگاه مذکور مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

همچنین، شرکت تامین ابزار معدنی تامیکو به معرفی تجهیزاتی از قبیل زغال تراش، لودر و وینچ دیزلی کابل کش (در حال طراحی) پرداخت. نمونه هایی از تجهیزات ساخته شده توسط شرکت مذکور از قبیل لوکوموتیو و جت فن در تعدادی از معادن در حال بهره برداری است.

، در حال حاضر از جمله دغدغه های فعالان بخش زغال سنگ کشور، روند افزایشی قیمت چوب است که پس از تجهیز و تست یکی از کارگاه های زغال سنگ کشور با استفاده از پایه های هیدرولیکی، امید می رود از نتایج حاصله در سایر معادن بتوان بهره گرفت.