مزایده۱۸۰پروانه بهره‌برداری معدنی در خراسان‌رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی، گفت: در راستای فعال کردن معادن راکد استان، طی چند ماه اخیر ۱۸۰ پروانه بهره‌برداری معدنی سلب صلاحیت شده و در مراحل مزایده عمومی ‌قرار گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی اشرفی؛ در جمع خبرنگاران، افزود: حسب دستور مقامات عالی کشور معادن راکد باید فعال شده و به چرخه […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌رضوی، گفت: در راستای فعال کردن معادن راکد استان، طی چند ماه اخیر ۱۸۰ پروانه بهره‌برداری معدنی سلب صلاحیت شده و در مراحل مزایده عمومی ‌قرار گرفته است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرتضی اشرفی؛ در جمع خبرنگاران، افزود: حسب دستور مقامات عالی کشور معادن راکد باید فعال شده و به چرخه اقتصاد بازگردند که در این راستا از ۹۳۰ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان خراسان‌رضوی ۴۸۰ پروانه راکد یا نیمه‌فعال است. وی ادامه داد: ۶۰ مورد از پروانه‌های بهره‌برداری معدنی سلب صلاحیت شده در خراسان‌رضوی در ۲۳ بهمن‌ماه به مزایده گذاشته شد که ۲۰۰ شرکت دارای صلاحیت در این مزایده شرکت کردند، پروانه‌های بهره‌برداری باقیمانده نیز تا پایان امسال به مزایده گذاشته خواهند شد. معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: احیای معادن راکد به اشتغالزایی و رونق اقتصادی خراسان‌رضوی کمک شایانی می‌کند که در این راستا ۲۸۰ پروانه یا گواهی اکتشاف معدنی در استان تا پایان سال به مرحله راه‌اندازی خواهد رسید.

مشکل کالاهای اساسی مربوط به شبکه توزیع است

وی همچنین مشکلات مربوط به گوشت مرغ و روغن در بازار استان را ناشی از مشکلاتی در بخش توزیع دانست و افزود: تفاوت قیمت کالاهای اساسی طرح تنظیم بازار در استان‌های مختلف و سوء‌استفاده برخی افراد از این موضوع باعث بروز مشکلاتی در توزیع کالاها شده است. اشرفی؛ ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات کنونی در حوزه توزیع کالاهای اساسی در خراسان‌رضوی مربوط به توزیع گوشت مرغ است که تصمیماتی در این خصوص در سطح کلان کشور گرفته شده و ما نیز به صورت جدی پیگیر رفع این مشکل هستیم. وی گفت: خراسان‌رضوی در تلاش است تسهیلات بیشتری را در زمینه تأمین کالاهای اساسی به دست آورد که در این راستا سهمیه ویژه ای از گوشت منجمد مرغ برای این استان جذب شده و هم اینک توزیع آن در مشهد آغاز شده است. معاون استاندار خراسان‌رضوی افزود: برنامه‌هایی درخصوص افزایش ذخایر استراتژیک از کالاهای اساسی و تأمین کالاهایی مانند روغن، برنج و گوشت مرغ از استان‌هایی که در این زمینه مازاد بر نیاز دارند، تدوین شده است. وی الکترونیکی کردن توزیع کالاهای اساسی را از اقدامات خراسان‌رضوی برای جلوگیری از کمبود و افزایش قیمت و نظارت مطلوب بر شبکه توزیع دانست و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال گسترش الکترونیکی کردن توزیع کالاهای اساسی بتواند از التهابات بازار استان بکاهد.