مصرف فرآورده‌های نفتی استان البرز ۲۵ درصد کاهش یافت

مصرف فرآورده‌های نفتی استان البرز ۲۵ درصد کاهش یافت مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز از مصرف ۳۷۹ میلیون لیتر انواع سوخت مایع شامل بنزین، نفت‌سفید، نفتگاز و نفت‌کوره طی ۳ ماهه اول سال جاری در استان البرز خبر داد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش […]

مصرف فرآورده‌های نفتی استان البرز ۲۵ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز از مصرف ۳۷۹ میلیون لیتر انواع سوخت مایع شامل بنزین، نفت‌سفید، نفتگاز و نفت‌کوره طی ۳ ماهه اول سال جاری در استان البرز خبر داد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مناقصه‌مزایده،‌ توسلی گفت: میزان مصرف سوخت مایع استان البرز در فصل بهار امسال به تفکیک ۲۳۴ میلیون لیتر بنزین (سوپر، معمولی، یورو) ۱۳۷ میلیون لیتر نفتگاز ۴ میلیون لیتر نفت‌سفید و ۴ میلیون لیتر نفت‌کوره می‌باشد که این میزان فرآورده در بخش‌های حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، ادارات و بخش خانگی مصرف شده و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ از کاهش ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: بیش‌ترین کاهش مصرف سوخت در ۳ ماهه اول سال ۹۵ ناشی از کاهش مصرف نفت‌کوره در بخش‌های مختلف بویژه مصرف نیروگاه منتظر قائم کرج با جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌مایع به منظور کاهش آلودگی هوای شهر کرج بوده که در این دوره همچون ۳ ماهه چهارم سال قبل مصرف نفت‌کوره نیروگاه به صفر رسیده است.

همچنین مصرف نفتگاز استان نیز در مدت یاد شده در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته که از مهم‌ترین دلایل آن مدیریت مصرف نفتگاز بخش حمل و نقل با اجرای طرح پیمایش می‌باشد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز یکی از سیاست‌های این شرکت را در راستای کاهش آلودگی هوا، جایگزینی بنزین سوپر و یورو ۴ به جای بنزین معمولی عنوان کرد و اظهار داشت: در بهار امسال ۹۴ میلیون لیتر بنزین معمولی مصرف شده که نسبت به ۳ ماهه اول سال گذشته ۵۱ درصد کاهش یافته است.

 

به گفته این مقام مسؤول، طی ۳ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۴ میلیون لیتر نفت‌سفید در استان البرز توزیع شده که این مقدار فقط از طریق کارت الکترونیکی در اختیار خانوارهای نفت‌سفید سوز قرار گرفته و کاهش ۱۹ درصدی این فرآورده در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ از نتایج اجرای طرح ایجاد سامانه الکترونیکی توزیع نفت‌سفید برای اولین بار در کشور بوده است.