افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه

سرپرست واحد ذخیره‌سازی شوریجه خبرداد افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه سرپرست واحد ذخیره‌سازی شوریجه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه خبرداد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد، رحیم‌وقاری با اعلام این […]

سرپرست واحد ذخیره‌سازی شوریجه خبرداد

افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه

سرپرست واحد ذخیره‌سازی شوریجه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز به مخزن ذخیره‌سازی شوریجه خبرداد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد، رحیم‌وقاری با اعلام این خبر افزود: پروژه افزایش ظرفیت کمپرسورهای تزریق گاز طبیعی به مخزن شوریجه خانگیران در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پیرو تفاهم‌نامه جهانی آب و هوا و تعهد جمهوری اسلامی ایران به کاهش تولید کربن در این مجتمع آغاز شد.

وی اظهار داشت: در این پروژه با بررسی منحنی و تغییر نقطه عملکرد کمپرسور‌‌ها و تغییر شرایط عملیاتی، شبیه‌سازی و انجام تست‌های عملی، تحلیل پارامترهای عملیاتی، با صرف کم‌ترین سرمایه‌گذاری ظرفیت کمپرسورهای تزریق از ۳٫۵ میلیون متر مکعب به ۴٫۸ میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: این مهم باعث تحقق افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت واحد شده است.

وقاری بیان داشت: همچنین در این پروژه با کاهش مصرف سوخت توربین‌‌ها تا ۲۸ میلیون متر مکعب در ۸ ماه فصل تزریق و با توجه به قیمت جهانی گاز مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی در بر خواهد داشت.

سرپرست واحد ذخیره‌سازی شوریجه در ادامه به مزایای اجرای این پروژه اشاره و اضافه کرد: تولید پایدار گاز طبیعی در زمستان در پی افزایش تزریق گاز و صیانت از مخازن مستقل گازی کشور، کاهش مصرف قطعات یدکی و کاهش تعمیرات توربوکمپرسور‌‌ها و صرفه‌جویی ریالی و ارزی، کاهش آلودگی هوا و محیط‌زیست از مزایای اجرای طرح می‌باشد.

وی همچنین به میزان تزریق گاز طبیعی به مخزن شوریجه در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در ۵ ماهه سال ۹۴ مقدار ۷۲۲ میلیون متر مکعب گاز به مخزن تزریق شده که این آمار در ۵ ماهه امسال به بیش از یک میلیارد افزایش یافته است.

 

وقاری یادآور شد: این مجتمع شامل ۳ ردیف توربو کمپرسور با ظرفیت توان ۱۰ و نیم میلیون متر مکعب در روز می‌باشد.