برگزاری۱۳۶۰ نفر ساعت دوره آموزش ایمنی جایگاهای CNG در منطقه البرز

برگزاری۱۳۶۰ نفر ساعت دوره آموزش ایمنی جایگاهای CNG در منطقه البرز به گزارش روابط عمومی منطقه البرز و به مناسبت هفته دولت دوره آموزشی ایمنی جایگاه‌های CNG در انبار نفت شهید دولتی کرج برگزار شد. محمدعلی‌نجفی، رییس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز گفت؛ رعایت نکات ایمنی در جایگاه‌های CNG […]

برگزاری۱۳۶۰ نفر ساعت دوره آموزش ایمنی جایگاهای CNG در منطقه البرز

به گزارش روابط عمومی منطقه البرز و به مناسبت هفته دولت دوره آموزشی ایمنی جایگاه‌های CNG در انبار نفت شهید دولتی کرج برگزار شد.

محمدعلی‌نجفی، رییس ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز گفت؛ رعایت نکات ایمنی در جایگاه‌های CNG از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به گونه‌ای که کم‌ترین سهل انگاری می‌تواند خطرات جانی و مالی وسیع را در پی داشته باشد. از این رو با همکاری واحدهای CNG و HSE دوره آموزشی ایمنی جایگاه‌های عرضه سوخت CNG در سالن همایش انبار نفت شهید دولتی کرج به مدت ۳ روز از ۷ تا ۹ شهریورماه سال جاری برگزار شد.

 نجفی افزود؛ در این دوره آموزشی تعداد ۳۴۰ نفر از پرسنل جایگاه‌های عرضه گاز شرکت کرده و مباحث آموزشی را که به صورت کاربردی و به مدت ۱۳۶۰ نفر ساعت ارایه شد، فرا گرفتند. و از مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی ارایه شده می‌توان به توصیف عملکردی تجهیزات در جایگاه‌های CNG و مخاطرات احتمالی هر بخش به‌طور خاص، فرایند ایمن سوختگیری در سکوهای سوخت‌گیری، بررسی و تحلیل حوادث گوناگون در جایگاه‌های مختلف طی سال گذشته به‌صورت مصور و کلیپ، مروری بر شرح اقدامات در شرایط اضطراری و بازآموزی دستورالعمل مدیریت بحران، آشنایی با مبانی حریق و خاموش‌کننده‌ها و بهداشت در محیط‌های صنعتی اشاره کرد.

 

در حال حاضر سوخت CNG استان البرز از طریق ۵۰ باب جایگاه عرضه می‌شود.