منطقه آزاد اروند، رکوردار صادرات کشور، از مرز تجاری شلمچه شد

منطقه آزاد اروند، رکوردار صادرات کشور، از مرز تجاری شلمچه شد صد‌ها کامیون در صف‌های کیلومتری، از مرز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند، به کشور عراق، کالای صادراتی بردند. به گزارش مناقصه‌مزایده، مرز تجاری شلمچه، شنبه، ۲۰ شهریور ۹۵، شاهد موج و تحولی عظیم در تجارت و بازرگانی و صادرات کالا به کشور […]

منطقه آزاد اروند، رکوردار صادرات کشور، از مرز تجاری شلمچه شد

صد‌ها کامیون در صف‌های کیلومتری، از مرز تجاری شلمچه در محدوده منطقه آزاد اروند، به کشور عراق، کالای صادراتی بردند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مرز تجاری شلمچه، شنبه، ۲۰ شهریور ۹۵، شاهد موج و تحولی عظیم در تجارت و بازرگانی و صادرات کالا به کشور عراق، شد.

تجارت و صادرات کالا به کشورهای همسایه از محدوده تجاری و بازرگانی منطقه آزاد اروند، همواره از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های این سازمان در حوزه اقتصاد بین‌الملل و تجارت بوده است.

وجود زیرساخت‌های مهم بازرگانی و مبادلات تجاری در منطقه آزاد اروند، این امکان را برای این منطقه فراهم کرده است تا در حوزه مبادلاتی و تجارت، پیشگام و مقدم باشد.

خروج روزانه ۱۴۰۰ کامیون حامل بار صادراتی از منطقه آزاد اروند و صادرات به کشور عراق، امروز توانست این منطقه را در حوزه صادرات و مبادلات تجاری، همچنان در صدر قرار دهد.

نرخ رابطه مبادله در منطقه آزاد اروند، مثبت و معنادار و رشدی قابل توجه از خود نشان داده است. وجود رونق در تجارت به دلیل ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، سهمی عظیم در این زمینه داشته است.

بازار بکر و آماده پذیرش عراق در خصوص ورود کالا از منطقه آزاد اروند، در رونق بخشی به بازار کالا و مبادلات تجاری اروند، تأثیرپذیر بوده است.

سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رییس هیأت مدیره و دیگر اعضای هیأت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، اساسی‌‌ترین بخش از رونق امروز در تجارت را داشته است. چرا که توجه و تمرکز آن‌ها بر رشد اقتصادی، با تکیه بر صادرات غیرنفتی و حمایت از بازار داخلی و رونق در فضای کسب و کار، توانسته است استراتژی موفق و قابل‌قبولی را در اقتصاد و سرمایه‌گذاری در منطقه، به ارمغان آورد.

 

شلمچه و رونق کسب و کار و حرکت رو به رشد اقتصادی آن، نوید بخش حرکت به سمت اقدام و عمل در فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و رونق بخشی و رشد اقتصادی است که امید است منطقه آزاد اروند، الگویی از رشد و پیشرفت در اقتصاد بین‌الملل، در منطقه باشد.