واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون روی ریل پیشرفت

واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون روی ریل پیشرفت پیشرفت بخش ساختمان واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون از مرز ٨٠ درصد گذشت. محسن کاشانی، رییس برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی مارون با بیان این که فاز نخست واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت فاز نخست واحد کامپاندینگ این مجتمع پتروشیمی سالانه ٦٠ […]

واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون روی ریل پیشرفت

پیشرفت بخش ساختمان واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون از مرز ٨٠ درصد گذشت.

محسن کاشانی، رییس برنامه‌ریزی و کنترل تولید مجتمع پتروشیمی مارون با بیان این که فاز نخست واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت فاز نخست واحد کامپاندینگ این مجتمع پتروشیمی سالانه ٦٠ هزار تن است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در بخش پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی طراحی شده است.

کاشانی با اشاره به این که اجرای واحد کامپاندینگ به برخی ماشین‌آلات نیاز دارد، افزود: اکنون دو دستگاه که پیش‌تر خریداری شده بود از ایتالیا وارد و به داخل محوطه مجتمع انتقال داده شده است و دو دستگاه دیگر آن چند ماه آینده وارد کشور می‌شود.

به گفته وی، پیشرفت کنونی بخش ساختمان ٨٠ درصد است و پس از پایان این بخش، مرحله نصب دستگاه‌ها آغاز می‌شود.

این مدیر شرکت پتروشیمی مارون یادآور شد: ظرفیت هر دستگاه ١٥ هزار تن است که با ورود دو دستگاه باقی‌مانده در مجموع این ظرفیت به ٦٠ هزار تن خواهد رسید.

واحد کامپاندینگ شرکت پتروشیمی مارون توانایی تزریق پودر به واحد کامپاند را دارد و پس از این مرحله محصولی با کیفیت بالا و هزینه پایین‌تر تولید می‌شود؛ در این طرح به جای عرضه خام پلی‌پروپیلن به بازار، طی فرایندی محصولی کامل و با کیفیت بیش‌تر تولید می‌شود.

بازار پلیمر در صنعت پتروشیمی در حال راه‌اندازی واحدهای کامپاندینگ هستند و بازار سنتی صنایع پایین دست پلیمر در حال دگرگونی است.

به گفته کاشانی، فاز نخست واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون با سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی به مبلغ حدود ١١ میلیون یورو و ١٢ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌شود.

شرکت پتروشیمی مارون با استفاده از کارخانه بازیابی اتان، اتان را از گاز طبیعی بازیافت و از آن برای تولید محصولات شیمیایی و پلیمری استفاده می‌کند.

 

شرکت پتروشیمی مارون سال ١٣٧٧ هجری شمسی تأسیس شد و سال ١٣٨٥ به بهره‌برداری رسید، این شرکت سال ١٣٨٧ به بخش خصوصی واگذار شد.