انجام ۴۴۹ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در شهریورماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد: انجام ۴۴۹ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در شهریورماه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: بیش‌ترین آتش‌سوزی‌های شهریورماه، مربوط به مراکز پسماند و بازیافتی و منازل مسکونی است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، علی عسکری […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان خبر داد:

انجام ۴۴۹ مورد عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در شهریورماه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: بیش‌ترین آتش‌سوزی‌های شهریورماه، مربوط به مراکز پسماند و بازیافتی و منازل مسکونی است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، علی عسکری همچنین از انجام ۴۴۹ مورد عملیات اطفای‌حریق و امداد و نجات به‌دلیل بی‌احتیاطی و عدم‌رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان در شهریورماه خبر داد و افزود: در شهریورماه در مجموع ۱۵۴ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده که از این تعداد ۵۱ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۱۳مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۳۷ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۳۴ مورد مربوط به جنگل و درختان، ۱۵ مورد مربوط به مراکز تجاری و ۴ مورد مربوط به ادارات دولتی بوده است.

وی همچنین از انجام ۲۹۵ مورد عملیات امداد و نجات در مدت ‌زمان یاد شده خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۷۵ مورد گرفتن حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۱۴۷ مورد گرفتن مارهای سمی و غیرسمی، ۲۵ مورد چیدن حلقه و قفل، ۱۸مورد امداد آسانسور، ۴ مورد امداد آب، ۱۶ مورد امداد تصادفات خودرو و مابقی آن‌‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

عسکری اظهار داشت: در مجموع این عملیات‌ها، ۵۳ نفر نجات یافتند، ۲۰ نفر مجروح شدند و ۳ نفر نیز متأسفانه فوت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۴۰۰ نفر از شهروندان آموزش‌های آتش‌نشانی را توسط کارشناسان این سازمان فرا گرفتند.