دریافت گواهینامه بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط آبفای اصفهان

دریافت گواهینامه بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط  آبفای  اصفهان ممیزی نهایی استاندارد بین‌المللی ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه‌های شیمیایی و میکروبیولوژی شرکت آب فاضلاب روستایی استان اصفهان توسط مرجع اعتباردهنده بین‌المللی TURKAK انجام شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: استاندارد بین‌المللی ISO/IEC۱۷۰۲۵ شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون […]

دریافت گواهینامه بین‌المللی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط  آبفای  اصفهان

ممیزی نهایی استاندارد بین‌المللی ۱۷۰۲۵ آزمایشگاه‌های شیمیایی و میکروبیولوژی شرکت آب فاضلاب روستایی استان اصفهان توسط مرجع اعتباردهنده بین‌المللی TURKAK انجام شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: استاندارد بین‌المللی ISO/IEC۱۷۰۲۵ شامل کلیه الزاماتی است که آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون باید آن‌‌ها را برآورده سازند تا بتوانند اثبات کنند که سیستم کیفیت به‌کار گرفته شده در آن از نظر فنی صلاحیت لازم را داشته و نتایج آن معتبر می‌باشد.

وی افزود: این استاندارد بسیار سختگیرانه بوده و سیستم کنترل کیفیت، اقدامات پیشگیرانه، ممیزیهای داخلی، شرایط محیط کار، تجهیزات و امکانات و نمونه‌برداری از الزامات آن می‌باشد.

سیدعبدالحمید موسوی با اشاره به اهمیت و لزوم تأمین سلامت آب شرب روستاییان تحت‌پوشش این شرکت گفت: مجموعه آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب شرکت آبفار استان با دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و کارشناسان باتجربه و توانمند خود، آب شرب مصرفی همه روستاهای تحت پوشش را به صورت روزانه پایش می‌کند و سلامت آن‌‌ها را از نظر شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان، دریافت گواهینامه‌های کنترل کیفیت را تأییدی بر استاندارد بودن و صحت نتایج آزمایشگاه‌های این شرکت دانست و افزود: مجموعه آزمایشگاه‌های این شرکت گواهینامه‌های استاندارد ISO۹۰۰۱ و ISO۱۴۰۰۲ و ISO۱۷۰۲۵ را کسب نموده است.

موسوی در خصوص دریافت گواهینامه استاندارد ISO/IEC۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان اظهار داشت: به منظور استقرار این استاندارد در تمامی آزمایشگاه‌های آب سطح استان، مهرماه سال ۹۳ قراردادی با شرکت مشاور منعقد شده و ساخت آزمایشگاه جدید با تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی پیشرفته آماده نیز شرایط را برای پیاده‌سازی استاندارد مذکور مهیا گردید.

وی ادامه داد: کارشناسان متخصص و باتجربه آزمایشگاه‌های این شرکت، با دو سال کار مداوم توانستند روش‌ها و دستورالعمل‌های آزمون‌های شیمیایی و میکروبی را براساس استاندارد متد ۲۰۱۲ تهیه و ترجمه نموده و ۲۱ پارامتر فیزیکوشیمیایی و میکروبی را در SCOP آزمایشگاه اجرا نمایند.

 

معاون بهره‌برداری شرکت آبفار استان اصفهان اظهار داشت: ممیزی نهایی مجموعه آزمایشگاه‌های استان توسط مرجع اعتبار دهنده بین‌المللی شرکت TURKAK ترکیه در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه انجام شد و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان توانست با دریافت گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO/IEC۱۷۰۲۵ برتری خود را در بین شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور در زمینه کنترل کیفیت آب شرب حفظ نماید.