ایجاد شهرک اقتصادی مشترک اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود

سهل‌آبادی در دیدار با معاون بازرگانی استان جیانگ چین ایجاد شهرک اقتصادی مشترک اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد شهرک اقتصادی مشترک استان‌های اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین منجر شود. به گزارش‌ مناقصه‌مزایده، سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی در دیدار با […]

سهل‌آبادی در دیدار با معاون بازرگانی استان جیانگ چین

ایجاد شهرک اقتصادی مشترک اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی منجر شود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: ایجاد شهرک اقتصادی مشترک استان‌های اصفهان و جیانگ می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و چین منجر شود.

به گزارش‌ مناقصه‌مزایده، سیدعبدالوهاب‌سهل‌آبادی در دیدار با نمایندگان اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین در تالار هیأت نمایندگان اتاق اصفهان، تصریح کرد: راه‌اندازی این شهرک می‌تواند به انتقال تکنولوژی و فناوری به ایران و همچنین انجام تولیدات مشترک صنعتی بینجامد.

وی با اشاره به این‌که استان اصفهان با داشتن بیش از ۸ هزار واحد صنعتی در ۷۰ شهرک صنعتی نقش مؤثری در روابط صنعتی ایران با سایر کشور‌ها از جمله چین دارد، افزود: اصفهان به عنوان قطب فولاد، نساجی، پتروشیمی، سیمان و صنایع دستی می‌تواند شریک مناسبی برای استان جیانگ چین قلمداد شود.

استان جیانگ آماده سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌هایی از قبیل حمل و نقل است

هان ژی، معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ چین در این دیدار با اشاره به جایگاه اثرگذار استان اصفهان از نقش گفت: اصفهان و جیانگ می‌توانند مکمل یکدیگر در بخش‌های مختلف شوند و زمینه تولیدات مشترک صنعتی را فراهم سازند.

وی از سفر رییس‌جمهور چین در دی ماه سال جاری به ایران خبر داد و گفت: در این سفر همکاری‌های اقتصادی چین و ایران مستحکم تر خواهد شد.

وی از هماهنگی مقدماتی برای دایر شدن پرواز مستقیم گوانجو–اصفهان خبر داد و گفت: افزایش مراودات تجاری چین و اصفهان می‌تواند زمینه برقراری پروازهای منظم بین شهرهای چین و اصفهان را فراهم سازد.

وی از همکاری در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران خبر داد و گفت: استان جیانگ آماده سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌هایی از قبیل حمل و نقل است.

وی از رشد ۱۳ درصد تجارت خارجی استان جیانگ نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: این استان آماده گسترش روابط تجاری با استان اصفهان در صنایع‌های تک و دانش‌بنیان و همچنین در ساخت شهرک صنایع هوایی است.

 

معاون اداره کل بازرگانی استان جیانگ خواستار ایجاد سیستم ارتباطی با اتاق بازرگانی اصفهان با هدف تبادل هیأت‌های تجاری و بازدید از شهرک‌های صنعتی دو طرف شد و گفت: استان جیانگ در امارات متحده عربی و ازبکستان مرکز تجاری احداث کرده و می‌تواند در استان اصفهان مرکز مشترک تجاری و صنعتی برپا کند.