صرفه‌جویی بیش از ۸ میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان

در نیمه اول سال جاری توسط متخصصان داخلی صورت گرفت صرفه‌جویی بیش از ۸ میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان    نیمه اول سال جاری در شرکت پالایش نفت اصفهان، تعداد ۱۵۵ قطعه با تیراژ ۴۴۲ر۲۲ عدد و صرفه‌جویی بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال تولید شد.  به گزارش مناقصه مزایده، رییس پشتیبانی ساخت داخل این […]

در نیمه اول سال جاری توسط متخصصان داخلی صورت گرفت

صرفه‌جویی بیش از ۸ میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان

   نیمه اول سال جاری در شرکت پالایش نفت اصفهان، تعداد ۱۵۵ قطعه با تیراژ ۴۴۲ر۲۲ عدد و صرفه‌جویی بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال تولید شد.

 به گزارش مناقصه مزایده، رییس پشتیبانی ساخت داخل این شرکت با بیان این‌که تعداد اقلام ساخته شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت موفق به ساخت تعداد زیادی از انواع قطعات یدکی دستگاه‌های پالایشی شده‌ایم که این نشان از تخصصِ و همت صنعتگران ایرانی توانمند و پرتلاش دارد.

 محمدعلی صفری افزود: در نیمه اول این سال ساخت قطعات یدکی با استفاده از توانمندی‌های سازندگان داخل کشور بالغ بر ۹ میلیارد ریال، هزینه داشت و این در حالی بود که اگر می‌خواستیم نیاز خود را از خارج کشور تأمین نماییم می‌بایست بیش از ۹۰ میلیارد ریال هزینه می‌کردیم.

 وی افزود: این واحد از سال ۱۳۸۰ شروع به‌کار نموده که در زمینه تأمین قطعات دستگاه‌های پالایشی و به ویژه ماشین‌آلات دوار از قبیل توربین، پمپ، کمپرسور، چرخ دنده و… تا کنون فعالیت کرده است.

 صفری همچنین اعلام نمود: تمرکز و اولویت واحد تحقیق و ساخت داخل کشور با تکیه بر توانمندی صنعتگران و متخصصان اصفهان بوده و حدود ۷۰ درصد قطعات از این طریق تولید و در فرایند عملیاتی قرار گرفته است.

 

 رییس پشتیبانی ساخت داخل با بیان این‌که در حال حاضر با بیش از ۴۵۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، گفت: تاکنون با این روش ساخت قطعات بسیار مهم و ارزشمندی انجام گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت هستند. به بیانی دیگر با وجود تحریم‌های ظالمانه و جهت‌دار صورت گرفته علیه کشور عزیزمان ایران، شرایط مطلوبی فراهم آمده تا ما بیش از گذشته بر توانمندی‌های متخصصان و سازندگان داخلی تکیه کنیم و بسیج تمامی امکانات و تخصص و تجارب در کیفیت و ارتقای فعالیت‌ها سبب گردید تا ساخت قطعات خاص مذکور برای اولین بار جهت پالایشگاه اصفهان انجام گردد. به بیان دیگر تحریم تبدیل به فرصت جهت خودکفایی و قطع وابستگی در کلیه امور و پیشرفت شده است.