تکمیل فاز نخست پروژه دانش فنی طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام

تکمیل فاز نخست پروژه دانش فنی طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سایر نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تکمیل شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، آیین رونمایی از این پروژه روز چهارشنبه (۱ دیماه) با حضور بیژن عالی‌پور، مدیرعامل و […]

تکمیل فاز نخست پروژه دانش فنی طراحی و ساخت نمکزدای سیار نفت خام فاز نخست پروژه تدوین دانش فنی طراحی و ساخت واحد سایر نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تکمیل شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، آیین رونمایی از این پروژه روز چهارشنبه (۱ دیماه) با حضور بیژن عالی‌پور، مدیرعامل و تعدادی از مدیران مناطق نفتخیز جنوب در نمایشگاه هفته پژوهش استان خوزستان برگزار شد. رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این باره توضیح داد: این پروژه با هدف ارزیابی و بهینه‌سازی واحدهای موجود نمکزدایی در گستره عملیاتی این شرکت و ارزیابی اولیه مواد تعلیق شکن نمکزدایی تعریف و اجرایی شده است. باقر‌پورقاسم اظهار داشت: این پروژه از اسفندماه سال ۱۳۹۲ با همکاری دانشگاه شیراز آغاز شد و فاز نخست آن با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال در مدت ۳۳ ماه به اتمام رسید. وی درباره دستاوردهای فاز نخست این پروژه گفت: در فاز اول این پروژه دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات واحد نمکزدایی سیار به همراه نرم‌افزار طراحی، شبیه‌سازی و بهینه‌سازی تجهیزات واحد نمکزدایی تدوین شده است. پورقاسم، بهبود کنترل جهت بهینه‌سازی شرایط عملیات فرآورش نفت نمکی، امکان ارتقای وضعیت نمکزدایی موجود و افزایش بازدهی آنها، امکان استفاده بهینه از نیروی انسانی و افزایش توان فنی مهندسی و کاهش هزینه‌های تولید را از دیگر دستاوردهای این پروژه عنوان کرد. رییس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: در این مرحله از پروژه مدارک فنی ساخت یک پایلوت سیار نمکزدایی به ظرفیت حداقل ۵۰۰ بشکه در روز تهیه شد که در مراحل بعدی ساخته خواهد شد.