تنویر افکار عمومی درمواقع بهوجود آمدن بحران‌های آبی

مدیرعامل آبفا استان اصفهان از رسانه ملی درخواست کرد تنویر افکار عمومی درمواقع بهوجود آمدن  بحران‌های آبی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه‌ای که با حضور معصوم‌زاده، معاون سیما مرکز اصفهان، طباطبایی معاون صدا، هنرمند مدیر تولید سیما و کاظمیان مدیر تولید صدا مرکز اصفهان برگزار شد، گفت: درحال حاضر مدیریت مصرف […]

مدیرعامل آبفا استان اصفهان از رسانه ملی درخواست کرد

تنویر افکار عمومی درمواقع بهوجود آمدن  بحران‌های آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه‌ای که با حضور معصوم‌زاده، معاون سیما مرکز اصفهان، طباطبایی معاون صدا، هنرمند مدیر تولید سیما و کاظمیان مدیر تولید صدا مرکز اصفهان برگزار شد، گفت: درحال حاضر مدیریت مصرف یکی از مؤلفه‌های مهم وزارت نیرو و به تبع آن شرکت آبفا استان اصفهان قلمداد می‌شود و بر این اساس رسانه ملی می‌تواند در امر فرهنگ‌سازی مصرف صحیح آب این شرکت خدماتی را یاری کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هاشم امینی افزود: نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف امری است که طی سالیان سال تلاش و کوشش در میان اقشار مختلف جامعه محقق می‌شود در واقع فرهنگ‌سازی کاری است که باید مستمر و درازمدت دنبال شود تا در نهایت نتیجه موردنظر حاصل شود.

وی به همکاری رسانه ملی با شرکت آبفا استان اصفهان پرداخت و گفت: در حقیقت رسانه ملی متعلق به همه مردم با سلایق مختلف است. بر این اساس انتظار می‌رود صداوسیما مانند همیشه و بیش از پیش با شرکت آبفا در جهت ترویج مصرف بهینه آب و تنویر افکار عمومی به منظور چگونگی تأمین آب شرب در مواقع حساس و بحرانی که بر اثر بروز سیلاب، خشکسالی و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه به وقوع می‌پیوندد، همکاری لازم را داشته باشند چراکه آبرسانی به مردم در مواقع بحرانی کاری بسیار دشوار است که خوشبختانه شرکت آبفا اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروهای متخصص و متعهد تاکنون توانسته به خوبی این امر بسیار مهم را به درستی انجام دهد که نمونه بارز آن مهار کدورت آب به دلیل شدت بارندگی‌های اخیر و گل‌آلود شدن آب رودخانه زاینده‌رود بوده است. این درحالیست که مسأله کدورت آب یکی از چالش‌های اصلی صنعت آب و فاضلاب در کشور بوده که متخصصان و کارشناسان آبفا اصفهان توانستند با بهره‌گیری از دانش و تجربه این معضل اساسی صنعت را به خوبی مهار کنند به‌طوریکه با وجود بارندگی در بالادست زاینده‌رود و گل‌آلودگی آب در مسیر زاینده‌رود تا سد چم آسمان مردم با هیچ‌گونه قطعی آب روبه‌رو نشدند. این دستاورد فنی با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان آبفا و اقدامات پیشگیرانه در محل ورودی آب به تصفیه‌خانه باباشیخعلی حاصل گردید تا آب با استانداردهای تعریف شده در اختیار مشترکین قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: هم‌اکنون در سطح استان ۳۲۵ ایستگاه فشارسنج و در شهر اصفهان ۱۳۳ ایستگاه فشارسنج به صورت آنلاین استقرار یافته تا از لحاظ کمی و کیفی آب مورد نیاز مشترکین رصد شود تا آب عادلانه میان مردم توزیع گردد.

وی اعلام‌کرد: در چند سال اخیر صداوسیما با تهیه و ساخت برنامه‌های مختلف همانند جاری حیات، قطره، دانایی، اون بالا‌ها، درج زیرنویس و نیز در برنامه‌های اصفهان امروز، بازتاب، گفت‌و‌گوی هفته همکاری لازم را با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به منظور مصرف صحیح آب داشته‌اند، به‌طوریکه می‌توان گفت تعامل سازنده صداوسیما و شرکت آبفا توانسته است راهکارهای فرهنگی مصرف بهینه آب را در میان مردم ترویج دهد و گواه این مدعا را در کاهش مصرف سرانه آب در بخش خانگی شاهد هستیم. به عنوان مثال در ۶ سال گذشته مصرف سرانه آب خانگی ۱۸۹ لیتر بوده که با حدود ۲۰ درصد کاهش هم‌اکنون به ۱۵۱ لیتر رسیده است.

وی در ادامه به تأسیس خانه فرهنگ آب در اصفهان اشاره کرد و اعلام‌داشت: در سطح کشور، اصفهان تنها شهری است که دارای خانه فرهنگ آب می‌باشد و در این محل به قشرهای مختلف مردم به ویژه کودکان و دانش‌آموزان، مربیان مهدهای کودک و معلم‌های مقاطع مختلف تحصیلی روش‌های مصرف بهینه آب توسط کارشناسان آموزش داده می‌شود که این مسأله هم بی‌تأثیر در مصرف بهینه آب نمی‌باشد. در پایان این نشست از عوامل و دست‌اندرکاران برنامه رادیویی جاری حیات نیز قدردانی شد.

*****************