سد نرماب مشکل آب شرب ۱۶۰ هزار مرزنشین گلستان را حل می‌کند

معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای گلستان سد نرماب مشکل آب شرب ۱۶۰ هزار مرزنشین گلستان را حل می‌کند به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای گلستان با بیان این‌که سد نرماب بزرگ‌‌‌ترین سد گلستان است، گفت: این سد مشکل آب شرب ۱۶۰ هزار مرزنشین شرق گلستان را تأمین می‌کند. حسین دهقان در این جلسه از سد […]

معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای گلستان

سد نرماب مشکل آب شرب ۱۶۰ هزار مرزنشین گلستان را حل می‌کند

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون برنامه‌ریزی آب منطقه‌ای گلستان با بیان این‌که سد نرماب بزرگ‌‌‌ترین سد گلستان است، گفت: این سد مشکل آب شرب ۱۶۰ هزار مرزنشین شرق گلستان را تأمین می‌کند.

حسین دهقان در این جلسه از سد نرماب به‌عنوان بزرگ‌‌‌ترین سد استان نام برد و گفت: این سد نیاز ۱۶۰ هزار مرزنشین فاقد آب شرب گلستان را تأمین می‌کند.

وی با بیان این‌که سد نرماب کمبود آب شرب ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت شرق استان و آب موردنیاز صنعت و ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را فراهم می‌کند، یادآور شد: این سد که در اواخر دولت قبل با رکود مواجه شده و تعطیل بود با آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید به حرکت درآمد.

وی افزود: در ۳ سال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان از اعتبار که ۳۴ میلیارد تومان آن از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به گلستان بوده به این پروژه اختصاص ‌یافته است.

دهقان ادامه‌داد: این پروژه تاکنون ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با یک پاشنه آشیل برای بهره‌برداری در سال ۱۳۹۷ مواجه است.

طرح جامع سیل استان منتظر ردیف اعتباری

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای گلستان به مشکل اسکان مجدد روستاییان در مخزن سد نرماب اشاره و تصریح کرد: این مشکل نیازمند اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی است.

وی متذکر شد: این پروژه ۹۰۰ میلیارد تومانی می‌تواند گره آب شرب شرق استان را باز کند به‌شرط آن‌که اعتبار اسکان روستاییان تخصیص یابد.

دهقان به اجرای طرح زهکشی و اراضی شیب‌دار استان به باغات مثمرِ اشاره کرد و گفت: طرح جامع سیل گلستان سال‌ها منتظر ردیف اعتباری است.

وی یادآور شد: در این طرح آبخیزداری، آبخوان‌داری، تغییر کاربری اراضی شیب‌دار و مهندسی رودخانه‌ها دیده‌ شده است.