کاشت ۵هزار دانه بلوط در کردستان

کاشت ۵هزار دانه بلوط در کردستان ۵ هزار دانه بلوط در راستای حفاظت از جنگل‌ها توسط دوستداران منابع طبیعی کاشته شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و به نقل از ایرنا، امام جمعه و جمعی از جوانان روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی […]

کاشت ۵هزار دانه بلوط در کردستان

۵ هزار دانه بلوط در راستای حفاظت از جنگل‌ها توسط دوستداران منابع طبیعی کاشته شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان و به نقل از ایرنا، امام جمعه و جمعی از جوانان روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد با عنایت به آغاز هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری و به منظور گسترش فرهنگ درختکاری، نوسازی مراتع و حفاظت از جنگل‌ها در حرکتی خودجوش ۵ هزار بذر مرغوب بلوط را در مراتع، قبرستان و زمین‌های اطراف روستای خود کاشتند.

دهیار روستای دره‌ناخی پیرامون این اقدام بیان داشت: این اقدام جوانان روستا در راستای حفظ منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در جامعه انجام شد.

دلیر نوری ادامه داد: کاشت بذرهای مرغوب بلوط یکی از برنامه‌های مهم جوانان روستای دره‌ناخی بود در همین راستا در فصل پاییز اقدام به جمع‌آوری ۵ هزار بذر بلوط از درختان مرغوب بلوط در جنگل‌های اطراف شد.

او با بیان این‌که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سروآباد از این اقدام خلاقانه استقبال کردند افزود: روز جمعه با هماهنگی و همکاری امام جماعت روستا، بذرهای بلوط جمع‌آوری شده در دو هکتار از مراتع و زمین‌های اطراف روستا کاشته شد.

وی ابراز امیدواری کرد حفاظت از منابع طبیعی، محیط‌زیست و درختکاری در بین جوانان روستاهای اطراف نیز به صورت یک فرهنگ نهادینه شود.

 از مساحت ۱۲۰ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۵۷ هزار هکتار آن مناطق حفاظت شده کوسالان و شاهو است که براساس مصوبات دولت در سال ۱۳۸۷ به جمع مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست کردستان در آمده و تاکنون ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی شناسایی شده است.

شهرستان سروآباد در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.