بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار بنگاه کوچک و متوسط از تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام‌کرد: بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار بنگاه کوچک و متوسط از تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایجاد شهرک‌های صنعتی شرق مازندران با مساحت یک‌هزار هکتار، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته و […]

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام‌کرد:

بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار بنگاه کوچک و متوسط از تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق تولید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز عملیات اجرایی ایجاد شهرک‌های صنعتی شرق مازندران با مساحت یک‌هزار هکتار، ضمن تشریح عملکرد این سازمان در سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال ۹۶ اعلام‌کرد: در قالب طرح رونق تولید، بیش از ۲۳ هزار بنگاه کوچک و متوسط از طریق سامانه بهین‌یاب و بخشی نیز به‌صورت مستقیم، از تسهیلات بانکی در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، علی‌یزدانی در این مراسم با بیان این‌که شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل شده اظهارداشت: مشوق‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری نخبگان، ایثارگران و شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی در نظر گرفته ‌شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اولویت این سازمان را ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: هر واحدی که در کم‌ترین زمان، اشتغال بیش‌تری ایجاد کند مشوق بیش‌تری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

یزدانی در خصوص ایجاد رونق در صنایع کوچک کشور به اجرای موفقیت‌آمیز طرح رونق اشاره و خاطرنشان‌کرد: برای راه‌اندازی بنگاه‌هایی که با مشکل روبه‌رو بوده‌اند، ابتدا پرونده‌های آنها در کارگروه پایش مطرح و سپس استانداران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، پس از بررسی‌های لازم، این واحد‌ها را به بانک‌ها معرفی ‌کردند و با انعقاد قرارداد با بانک، کارگروه نظارت بر جذب، بر این بنگاه‌ها نظارت به عمل آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که بیش از ۱۳۷ هزار هکتار وسعت اراضی شهرک‌های صنعتی در کشور است، تصریح‌کرد: در مازندران، این میزان به یک‌هزار و ۹۳۰ هکتار می‌رسد که با آغاز عملیات اجرایی توسعه شهرک‌های صنعتی شرق استان، وسعت اراضی صنعتی مازندران در کنار سایر نواحی به ۶۰ درصد می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این اقدام را گام مهمی در فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به‌منظور توسعه صنعتی استان، کمک به محیط‌زیست و ایجاد اشتغال برای جوانان و علاقه‌مندانی برشمرد که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند.

وی تأکیدکرد: در این شهرک‌‌ها اراضی موردنیاز برای سرمایه‌گذاری وجود نداشت که با اجرای این پروژه، تحقق آن امکان‌پذیر می‌شود.

یزدانی در ادامه با اشاره به این‌که در توافق با بانک زمین از زیرمجموعه‌های بانک کشاورزی، عملیات اجرایی شهرک صنعتی بهشهر۳ به‌طور رسمی آغاز می‌شود، گفت: امیدواریم در کم‌ترین زمان، احداث زیرساخت‌ها آغاز شود تا هرچه سریع‌تر به افرادی که آماده سرمایه‌گذاری هستند، واگذار شود.

وی با اعلام این‌که ۱۶۵ هکتار وسعت اراضی در شهرک صنعتی بهشهر، فاز ۱ و ۲ است و همه زیرساخت‌های لازم را دارد، عنوان کرد: با راه‌اندازی این شهرک، شهرک صنعتی بهشهر بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به این‌که در مازندران ۱۹۵ واحد تولیدی در داخل شهرک‌‌ها با حدود ۱۷۶ میلیارد تومان، نزدیک به ۴۵ درصد از منابع سال گذشته را به بخش تولید در حوزه صنعت و کشاورزی تخصیص داده و در داخل شهرک‌های صنعتی جذب‌شده بیان‌داشت: امسال در داخل شهرک‌های صنعتی هیچ افزایش قیمتی به‌عنوان حق انتفاع صورت نمی‌گیرد و فقط در تعدادی از آنها، تنها به میزان ۱۰ درصد قیمت افزایش می‌یابد.

 

وی در پایان با تأکید بر آغاز فعالیت ساخت‌وساز ۴۰۳۱ قرارداد جدید در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی اعلام‌داشت: امسال در قالب ۶ پروژه، برای ۱۳۰ هزار نفر اشتغال جدید در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی از طریق تکمیل طرح‌های در دست ساخت‌وساز، افزایش ظرفیت واحدهای فعال، راه‌اندازی واحدهای راکد و… ایجاد می‌شود.