پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از طرح‌های کشاورزی از طریق صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌کند به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدپیشداد اظهار […]

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد

پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از طرح‌های کشاورزی از طریق صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌کند

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدپیشداد اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سال ۹۵ از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات بانکی را از طریق بانک کشاورزی به متقاضیان طرح‌های کشاورزی پرداخت کرده که این طرح‌ها شامل گلخانه‌ای، تأمین آب کشاورزی، سیستم‌های نوین آبیاری، طرح‌های منابع طبیعی و زیست‌محیطی و پرورش ماهی در قفسه و مکانیزاسیون کردن ماشین‌آلات کشاورزی، مکانیزاسیون واحدهای گلخانه‌ای می‌باشد.

وی با بیان این‌که بانک کشاورزی در سال ۹۵ تسهیلات بانکی را به این طرح‌ها پرداخت کرده، افزود: علاوه برآن مانده اعتبار نیز به عنوان سرمایه در گردش در صندوق توسعه ملی به بخش زراعت و باغبانی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: موضوع بعدی ما خط اعتباری مکانیزاسیونی داریم که در این خصوص موافقتنامه‌ای با بانک کشاورزی امضا شده که در طول این مدت بانک کشاورزی تسهیلات بانکی به طرح مکانیزاسیون پرداخت کند. با ۳ درصد پایین تراز میزان سود بهره که در بانک رایج است که سال گذشته و امسال نیز برقرار است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه برآن ما اعتبارات دولتی بلاعوض برای روش‌های نوین آبیاری داشتیم که سازمان جهاد کشاورزی به آنها تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند و فقط متقاضی می‌تواند یک‌بار از این وام‌ها استفاده کنند.

وی افزود: بحث رفع موانع تولید با عنوان بهین‌یاب مطرح شده است که بخش کشاورزی نزدیک به ۲۳۲ طرح در قالب بهین‌یاب از طریق کمیسیون رفع موانع تولید تسهیلات به آنها پرداخت شده و خط اعتباری در سال گذشته ۹۴۲ طرح بوده که بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم.

پیشداد عنوان کرد: از محل صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی تعداد ۱۴۵ طرح با سرمایه در گردش و سرمایه ثابت ۲۹ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و بلاعوض آبیاری تحت فشار ۱۱میلیاردو۴۰۰ میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای نیز با بانک سینا داشته‌ایم که تعداد ۴ طرح به این بانک معرفی شده که میزان یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده و در صندوق کار‌آفرین امید یک طرح داشته‌ایم که ۲۰ میلیون تومان برای این طرح پرداخت شده است.

وی در ادامه به کمک‌های فنی و اعتباری سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان اشاره کرد و گفت: کمک‌های فنی و اعتباری از سوی جهاد کشاورزی انجام شده که تعداد ۴۲ مورد بوده و اعتباری بالغ بر ۸۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

پیشداد افزود: کل تسهیلات بانکی برای ۳ هزار و ۴۲۴ طرح با اعتبار ۱۴۴میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که از سوی بانک کشاورزی و سایر بانک‌ها تسهیلات به طرح‌های کشاورزی پرداخت شده است.

پیشداد در ادامه به مشکلات پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: در بحث بهین‌یاب تعداد ۳۷ جلسه با حضور استاندار ودستگاه‌های متولی در سال گذشته برگزار شده تا مشکلات پیش روی این تسهیلات بررسی وبرداشته شود تا کشاورزان بتوانند راحت‌تر این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

 

وی در پایان گفت: در سال ۹۶ از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش برای صنایع تبدیلی، دام و طیور، زراعت و باغبانی، و غیره تسهیلاتی پرداخت خواهیم کرد که در طول سال جاری مبلغ دو میلیارد ۵۰۰ میلیون به تعدادی از این طرح‌ها پرداخت شده است و تعداد از این طرح‌ها در بانک کشاورزی وجود دارد که در حال تشکیل پرونده برای دریافت تسهیلات می‌باشند و در بحث سرمایه ثابت برای طرح‌های تأمین آب کشاورزی، گلخانه مکانیزاسیون و طرح‌های زیست‌محیطی تسهیلات از طریق بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد و خط اعتباری ما در سال ۹۶ فعال است و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات بانکی نداریم.