طرح آبرسانی به اشتهارد به بهره‌برداری می‌رسد

طرح آبرسانی به اشتهارد به بهره‌برداری می‌رسد طرح آبرسانی به شهر اشتهارد به همراه سامانه آب شیرین‌کن، با اعتبار ۱۳٫۲ میلیارد تومان به بهره‌برداریمی‌رسد. به گزارش مناقصه‌مزایده، جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهارداشت: این روز‌ها انتقادهایی به دولت یازدهم مبنی بر عدم توجه به مناطق توسعه‌نیافته می‌شود درحالی […]

طرح آبرسانی به اشتهارد به بهره‌برداری می‌رسد

طرح آبرسانی به شهر اشتهارد به همراه سامانه آب شیرین‌کن، با اعتبار ۱۳٫۲ میلیارد تومان به بهره‌برداریمی‌رسد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در مراسم بهره‌برداری از این پروژه اظهارداشت: این روز‌ها انتقادهایی به دولت یازدهم مبنی بر عدم توجه به مناطق توسعه‌نیافته می‌شود درحالی که دولت تدبیر و امید چتر حمایت خود را برروی این‌گونه مناطق گسترانید و در دولت قبل در حالی‌که قیمت نفت به بشکه‌ای حدود ۱۳۰ دلار رسید و شرکت‌های آبفای روستایی با سردرگمی و بلاتکلیفی مواجه بودند و بودجه آنها صفر بود، در دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت به بشکه‌ای زیر ۳۰ دلار، میزان اعتبار این شرکت‌ها در سال ۹۴ به ۴۰۰ میلیارد و در سال ۹۵ به ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسید که منجر به توسعه مناطق محروم شده و هم‌اکنون نیز با قدرت به خدمت‌رسانی به روستا‌ها مشغولند.

وی ادامه‌داد: دولت یازدهم اقدامات مفیدی در زمینه احداث تصفیه‌خانه‌ها ایجاد کرده به‌طوری‌که ۲۴ درصد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در این دولت به بهره‌برداری رسیده و جمعیت زیرپوشش فاضلاب از ۳۸٫۸ به ۴۵٫۱درصد(طی سال ۹۱ تا ۹۵)ارتقا یافته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت مصرف، تأکیدکرد: سرانه مصرف آب خانوار در سال ۹۲ از ۷۱۳ به ۶۹۰ لیتر در شبانه‌روز کاهش یافت که پیامد مثبت آن هم تأمین آب ۱٫۷ میلیون نفر و صرفه‌جویی ۱۵۰۰میلیارد تومانی بوده است.

جانباز در خصوص سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در دولت یازدهم در زمینه آب و فاضلاب گفت: تا سال ۹۲ بالغ بر۸۰ پروژه با ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون بیش از ۸۰ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی منعقد شده است.

وی در خصوص بهره‌برداری از آب شیرین‌کن اشتهارد بیان‌داشت: آبی که تاکنون دراختیار مردم این شهرستان قرار می‌گرفت شوری بالایی داشت به‌طوری‌که قابل شرب نبود و لازم است به‌ همین خاطر از صبوری مردم منطقه تشکر کنیم.

جانباز با بیان این‌که در استان البرز اقدامات خوبی در بخش مدیریت منابع آب و فاضلاب انجام شده تصریح کرد: در این دولت تنها در شهر کرج ۱۰۰ هزار انشعاب جدید آب واگذار شد و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که تصفیه‌خانه شماره ۳ با سرمایه مورد نیاز ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شود و آبفای البرز هم آمادگی خود را برای تأمین اعتبار آن اعلام کرده است. در زمینه توسعه طرح‌های فاضلاب، جمعیت زیرپوشش استان از ۱۶ به ۲۴ درصد افزایش یافته اما برای تکمیل طرح فاضلاب شهر کرج به تنهایی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که به دنبال راه‌حل‌هایی برای تأمین این سرمایه هستم.

مهندس طهایی استاندار البرز هم در این مراسم اظهارداشت: آب منشأ حیات است و اگر آب نباشد مناطق زیستی، بیابان و فاقد جمعیت می‌شود. امید دارم شرایطی که توسط آبفا برای تأمین و توزیع بهینه آب شرب با کیفیت در اشتهارد ایجاد شده، گوارای وجود مردم شریف اشتهارد و موجب آبادی و رونق بیش‌تر این شهر شود و لازم است به‌خاطر این شرایط از مجموعه مسؤولان شرکت مهندسی آبفای کشور و آبفای شهری استان تقدیر نماییم.

وی با اشاره به جشن آیین خدمات‌رسانی آب و برق که در اواسط اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار شد، بیان‌داشت: دولت تدبیر و امید وظیفه‌‌اش همین خدمت‌رسانی به مردم به‌خصوص توجه ویژه به روستا‌ها و مناطق کم‌تر توسعه یافته است و باعث افتخار است که در مدت کوتاه خدمات گسترده‌ای در بخش آب، برق، گاز و راه به مردم ارایه شد.

اینانلو، فرماندار شهرستان اشتهارد نیز با تأکید بر لزوم اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهر طی سخنانی بیان‌داشت: یکی از اولویت‌های ما، موضوع تأمین آب شرب شهرستان بوده و هست. طی سال‌های طولانی بسیاری از مسؤولان برای تأمین آب این شهر قول‌هایی دادند که عملی نشد اما در سال ۹۴با پیگیری‌ها و حمایت استاندار و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور پروژه ساخت آب شیرین‌کن کلید خورد که در سریع‌ترین زمان طی یکسال این پروژه به سرانجام رسید و مردم اشتهارد در پایان سال ۹۵ از آب شرب با کیفیت بالا برخوردار شدند و حق این مردم هم بیش از این است چرا که ایثار و فداکاری‌های زیادی برای نظام کردند و این هدیه دولت تدبیر و امید برای مردم اشتهارد خواهد بود.

 

رضایی‌فر، مدیرعامل آبفای شهری البرز نیز اظهارداشت: طرح آبرسانی به اشتهارد در قالب اجرای چند پروژه از سال ۹۴ کلید خورد و ساخت تأسیسات جدید شامل ساخت سامانه آب شیرین‌کن با ظرفیت تولید ۵۰۰۰ متر مکعب آب شرب در شبانه روز، ساخت مخزن ذخیره آب ۵۰۰۰ متر مکعبی، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، اجرای ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال آب چاه‌ها آب شور تا محل آب شیرین‌کن و نیز خط انتقال دفع پساب حاصله مدنظر قرار گرفت و خوشبختانه در مدت زمان پیش‌بینی شده موفق شدیم این سامانه را وارد مدار کنیم تا آرزوی دیرینه مردم اشتهارد برآورده شده و شاهد برگزاری جشن برخورداری از آب با کیفیت از سوی مردم اشتهارد باشیم.