کلنگ فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه شهرستان رامشیر به زمین خورد

کلنگ فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه شهرستان رامشیر به زمین خورد آیین کلنگ‌زنی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه بخش مشراگه شهرستان رامشیر با حضور استاندار خوزستان به زمین خورد. به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضا شریعتی با اشاره به روند مطلوب آبرسانی به روستا‌ها طی ۴ سال اخیر گفت: توجه و […]

کلنگ فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه شهرستان رامشیر به زمین خورد

آیین کلنگ‌زنی فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه بخش مشراگه شهرستان رامشیر با حضور استاندار خوزستان به زمین خورد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، غلامرضا شریعتی با اشاره به روند مطلوب آبرسانی به روستا‌ها طی ۴ سال اخیر گفت: توجه و اهتمام جدی دولت خدمت‌رسانی به مناطق محروم به‌ویژه روستاهای سطح کشور است که موضوع تأمین آب شرب مردم در اولویت خدمات‌دهی قرار دارد.

استاندار خوزستان ادامه داد: حمایت دولت در این زمینه ادامه خواهد داشت و از هیچ تلاشی برای رفاه روستا‌ها دریغ نخواهد شد.

وی افزود: از مجموعه آبفاروستایی خوزستان باید تشکر به‌عمل آورد که جهادگونه نسبت به تأمین آب شرب اهالی شریف روستا‌ها در تلاش هستند.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به اجرای دو پروژه مهم و اثرگذار در روستاهای شهرستان رامشیر گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون اعتبار مورد نیاز این دو پروژه از محل تملک دارایی، دو درصد نفت و گاز و ماده ۱۸۰ تأمین می‌شد که به‌دلیل عدم تخصیص این اعتبارات پروژه‌های بخش مشراگه و مرزه و ریحانه پیشرفت غیرقابل قبولی داشتند.

درویشعلی‌کریمی ادامه داد: در حال حاضر پروژه تأمین آب شرب روستاهای مسیر شاوه در پروژه‌های صندوق توسعه ملی قرار گرفته‌اند و این تغییر موجب شده تا پیشرفت قابل توجهی در بهره‌برداری از این پروژه‌ها به‌دست آید.

وی با اشاره به این‌که فاز اول پروژه آبرسانی به روستاهای مسیر شاوه ظرف یکماه به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در فاز اول ۱۰ روستا از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

کریمی ادامه داد: در فاز اول روستاهایی از آب شرب بهره‌مند می‌شوند که مشکل حاد تأمین آب داشتند.

وی یادآور شد: پروژه آبرسانی روستایی مرزه و ریحانه نیز در قالب پروژه‌های صندوق توسعه ملی قرار دارد که تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در مرحله نصب و راه‌اندازی تابلو برق‌ها و خطوط انتقال برق قرار دارد.

در پایان مدیر امور آبفاروستایی شهرستان رامشیر گفت: این پروژه ۲۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

ستار اسکندری ادامه داد: در فاز اول ۷ کیلومتر خط انتقال کارگزاری خواهد شد که برای تأمین آب شرب ۱۰ روستای رمیص، بیت باوی، معیدله سفلی، معیدله علیا، علوان مسلم، علوان عشاره، عین یباره، عود تقی، مزنده خواهد بود.

گفتنی است این ۱۰ روستا جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر را تحت پوشش دارند که اجرای آن با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رامشیر بیان‌کرد: پروژه مرزه و ریحانه تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در حال حاضر مراحل پایانی تأمین برق ایستگاه پمپاژ به طول دو هزار و ۵۰۰ متر در حال طی شدن است.

وی یادآورشد: در این پروژه آب شرب ۱۶ روستا با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از محل تملک دارایی تأمین خواهد شد.