خدمات ۴ ساله‌ای که کشاورزی کردستان را پیشتاز کرده است

خدمات ۴ ساله‌ای که کشاورزی کردستان را پیشتاز کرده است عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور قابل‌توجه است؛ اما دستاوردهای ۴ ساله بخش کشاورزی کردستان آنچنان خیره‌کننده بوده که توسعه این بخش را پیشتازتر از صنعت قرارداده است. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، […]

خدمات ۴ ساله‌ای که کشاورزی کردستان را پیشتاز کرده است

عملکرد دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور قابل‌توجه است؛ اما دستاوردهای ۴ ساله بخش کشاورزی کردستان آنچنان خیره‌کننده بوده که توسعه این بخش را پیشتازتر از صنعت قرارداده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، ریل‌گذاری برای توسعه پایدار کشاورزی در کردستان را می‌توان در جذب ۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت، افزایش ۴۶ درصدی تولید محصولات کشاورزی، افزایش دو برابری ظرفیت سردخانه‌ها و افزایش ۰٫۲ضریب مکانیزاسیون برای هر هکتار ارزیابی کرد.

کردستان در تولید اکثر کالاهای مهم جز رتبه‌های ۱۰ کشور از جمله رتبه اول تولید توت‌فرنگی، رتبه دوم تولید میوه در باغات دیم، رتبه سوم تولید نخود، رتبه چهارم تولید گندم، رتبه پنجم تولید سیب‌زمینی و رتبه ۶ تولید آفتابگردان را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاوزی کردستان گفت: وسعت و استعدادهای سرزمینی کردستان، برای کشاورزی مناسب است و بدون شک این بخش با اتکا به توانمندی‌های خود توان رفع مشکلات اشتغال و توسعه پایدار استان را دارد.

کریم ذوالفقاری افزود: کشاورزی از مهم‌ترین منابع درآمدی مردم کردستان بوده و هم اکنون زندگی حدود ۱۶۰ هزار بهره‌بردار با جمعیت تحت پوشش بیش از ۶۰۰ هزار نفر، به بخش کشاورزی وابسته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم کردستان به بخش کشاورزی، دستاوردهای ۴ساله دولت یازدهم در این بخش را می‌توان زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای این استان مرزی در دامنه رشته کوه‌های زاگرس دانست.

 

به گفته وی، در این دولت قدم‌های خوبی از جمله افزایش دو برابری سهم بری کشاورزی از اعتبارات استانی برداشته شده اما با توجه به کاستی‌های مختلف، علی‌رغم توفیقات خوبی که در دولت یازدهم عاید بخش کشاورزی کردستان شده توانمندی‌های آن در خیلی از موضوع‌ها از حالت بالقوه به بالفعل در نیامده است.