شهروندان نکات ایمنیِ مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان شهروندان نکات ایمنیِ مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند   مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند. […]

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان

شهروندان نکات ایمنیِ مربوط به کولرهای آبی را رعایت کنند

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده از وسایل سرمایشی، لازم است شهروندان برای حفظ جان و سلامتی خود، نکات ایمنی مربوط به کولرهای آبی را بدانند و رعایت کنند.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از  اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، علی عسکری افزود: نصب و راه‌اندازی کولر باید توسط سرویس‌کار مجاز انجام گیرد و در ابتدا دفترچه‌ راهنمای کولر مطالعه شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مسأله که سالانه تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولرهای آبی، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند؛ لازم است هنگام سرویس، کولر حتمأ خاموش باشد.

عسکری با بیان این‌که باید مسیر انشعاب برق و سیم‌کشی کولر کنترل تا از صحت آن اطمینان حاصل شود، تأکید کرد: نصب فیوز مناسب نیز ضروری است.

 

وی افزود: شهروندان از ریختن آب با شیلنگ بر روی پوشال‌‌ها خودداری کنند؛ ضمن این‌که لازم است برای جلوگیری از آتش‌سوزی، کولر‌ها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.