انگور سیاه کردستان محصولی صددرصد ارگانیک

انگور سیاه کردستان محصولی صددرصد ارگانیک رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این‌که انگور سیاه کردستان محصولی صددرصد ارگانیک است، گفت: باغات انگور دیم کردستان در شرایطی بسیار طبیعی و عالی به‌طور ارگانیک تولید می‌شود. به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ذوالفقاری، در جلسه خرید محصولات کشاورزی […]

انگور سیاه کردستان محصولی صددرصد ارگانیک

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان این‌که انگور سیاه کردستان محصولی صددرصد ارگانیک است، گفت: باغات انگور دیم کردستان در شرایطی بسیار طبیعی و عالی به‌طور ارگانیک تولید می‌شود.

به گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ذوالفقاری، در جلسه خرید محصولات کشاورزی انگور و حبوبات با تأکید بر این‌که انگور رشه کردستان صدرصد ارگانیک است، اظهارکرد: یکی از اهداف و البته افتخارات بخش کشاورزی کردستان تولید محصولات سالم ارگانیک است که با اولویت قراردادن این مهم می‌توان مدعی بود که انگور (رشه) استان کردستان در شرایط بسیار طبیعی به‌طور ارگانیک تولید می‌شود.

وی افزود: باید با جذب بازار نسبت به افزایش تقاضای این محصول با حضور جدی سازمان تعاون روستایی اقدام شود و با ایجاد غرفه‌های ثابت فروش محصولات کشاورزی در بازارهای مطرح کلان‌شهر‌‌ها می‌توان علاوه بر معرفی این محصول در راستای فروش آن نیز اقدام کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با شناسایی کارخانه‌های فراوری در سایر نقاط کشور نسبت به عقد قرارداد‌های فروش محصول انگورسیاه کردستان می‌توان قدمی دیگر در راستای افزایش درآمد برای باغداران کردستانی برداشت.

وی خاطرنشان‌کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی استان کردستان با حمایت از زنجیره تولید انگور (رشه) زمینه حمایت از باغداران انگور دیم را فراهم می‌آورد.

ذوالفقاری یادآور شد: یکی از ظرفیت‌هایی که باید به عنوان یک فرصت به آن نگاه کرد، وجود مرز مشترک ایران و عراق است که می‌توان با اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به معرفی انگور (رشه) کردستان که با برند شهرستان مریوان معرفی شده بازارهای اقلیم را نیز جذب کرد.