استان یزد به‌عنوان طلایه‌دار عرصه برق خورشیدی در کشور

قائم‌مقام وزیر نیرو در یزد استان یزد به‌عنوان طلایه‌دار عرصه برق خورشیدی در کشور با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد، عملیات اجرایی نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی در شهرستان اشکذر یزد آغاز شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو در این مراسم ضمن […]

قائم‌مقام وزیر نیرو در یزد

استان یزد به‌عنوان طلایه‌دار عرصه برق خورشیدی در کشور

با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد، عملیات اجرایی نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی در شهرستان اشکذر یزد آغاز شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، ستار محمودی، قائم‌مقام وزیر نیرو در این مراسم ضمن تشکر از مسؤولان ارشد استان و مدیران صنعت برق در راستای فراهم کردن زیرساخت‌ها و صدور مجوزها، اظهار داشت: این پروژه‌ها علاوه بر منافع اقتصادی برای بخش خصوصی منافع ملی را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان این‌که استان یزد از نعمت تابش خورشید برخوردار است و شکر این نعمت استفاده بهینه و درست می‌باشد، افزود: با توجه به میزان بالای ساعت تابش خورشید در طول سال در استان یزد، استفاده از آن کار خردمندانه‌ای است که از اقلیم خردمندپرور یزد که مبدع بسیاری از طرح‌های نو در زمینه آب و برق است، انجام می‌گیرد.

محمودی ابراز امیدواری کرد: با این سرمایه‌گذاری در زمینه برق، استان یزد به‌عنوان طلایه‌دار در عرصه برق خورشیدی در سطح کشور معرفی شود.

وی در پایان با اشاره به این‌که پروژه مذکور در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است؛ تصریح کرد: با سیاست‌های دولت یازدهم و بحث برجام، فضا برای مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی فراهم‌شده است که ما بتوانیم مشارکت و تبادل فناوری خوبی در زمینه انرژی داشته باشیم.

محمدحسن صباغزادگان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این مراسم با اشاره به این‌که تاکنون ۲۵ شرکت فعال در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی مجوز احداث دریافت کرده‌اند؛ افزود: ۱۲ شرکت قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) به میزان ۱۱۷ مگاوات منعقد کرده‌اند.

وی بیان این‌که استان یزد دارای ظرفیت بالایی در زمینه انرژی خورشیدی است، گفت: تا پایان سال جاری دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ مگاوات به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه روند اجرای عملیات نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی «گسترش انرژی نو آتیه» تشریح کرد و گفت: این پروژه با مشارکت سرمایه‌گذار آلمانی با انعقاد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با ساتبا به میزان ۱۰ مگاوات منعقد شده است.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد، افزود: این نیروگاه با هزینه احداث ۵۰۰ میلیارد ریال به‌صورت پایه (استراکچر) ثابت، اجرا و به پست فوق توزیع برق شهرک فولاد متصل می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این پروژه به‌عنوان اولین نیروگاه خورشیدی در استان یزد تا شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.