اتمام پروژه احداث ساختمان کلرزنی و برق چاه سوم شهر چم‌گلک

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اندیمشک خبر داد اتمام پروژه احداث ساختمان کلرزنی و برق چاه سوم شهر چم‌گلک ۷۰ درصد از جمعیت اهالی چم‌گلک از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند که با اتمام پروژه چم‌گلک سایر ساکنین این شهر تحت پوشش آبرسانی توسط امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اندیمشک قرار […]

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی اندیمشک خبر داد

اتمام پروژه احداث ساختمان کلرزنی و برق چاه سوم شهر چم‌گلک

۷۰ درصد از جمعیت اهالی چم‌گلک از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند که با اتمام پروژه چم‌گلک سایر ساکنین این شهر تحت پوشش آبرسانی توسط امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اندیمشک قرار خواهند گرفت.

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اندیمشک گفت: عملیات پروژه احداث ساختمان کلرزنی و برق چاه سوم شهر چم‌گلک به پایان رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده، منوچهر موسایی ادامه داد: این پروژه در قالب تأمین آب شرب سالم و بهداشتی چم‌گلک انجام شده است که جمعیتی بالغ بر ۷هزار نفر را تحت‌پوشش دارد.

وی افزود: سیستم تأمین آب شرب چم‌گلک بکلی تغییر پیدا خواهد کرد، در همین رابطه پروژه‌ای تعریف شده که تا کنون ۷۰ درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته است. اما با توجه به این‌که در سطح این روستا توسعه به شکل نامنظم و پراکنده انجام شده بخشی از خانه‌ها فاقد شبکه توزیع آب شرب هستند و به‌زودی و با تکمیل این پروژه ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

موسایی بیان کرد: چم‌گلک از دو چاه تأمین آب شرب بهره‌مند است که یک حلقه نیازمند اسیدشویی برای بالا آوردن سطح آب بود؛ اسیدشویی انجام شده و در حال حاضر این حلقه چاه به‌صورت ذخیره عمل می‌کند و آب شرب چم‌گلک از چاه دوم تأمین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در راستای تأمین آب شرب با کیفیت و کمیت برای اهالی شریف روستاهای شهرستان اندیمشک گفت: تعویض الکتروپمپ شناور مجتمع آبرسانی شماره۲ شهرک صنعتی، سیم‌بندی تابلو برق ستاره مثلث و نصب رله ساعت فرمان تأسیسات آبرسانی شماره۲ شهرک دوکوهه، راه‌اندازی مدار فرمان پمپ کلریناتور گازی ایستگاه تقویت فشار بالارود و نصب دستگاه کلریناتور گازی مخزن شهر بیدروبه و پایدار شدن کلر باقی‌مانده بخشی از اقدامات انجام شده طی یک ماه گذشته بوده است.

سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اندیمشک ادامه داد: سرویس و راه‌اندازی کلریناتور گازی مجتمع امی‌رسیف، سرویس و راه‌اندازی و تعویض سوپاپ چتری کلریناتور مایع شهر آزادی، رفع گرفتگی لوله فلزی ۱٫۵اینچ روستای جااردو به طول ۵۰۰ متر، رفع ۷ مورد شکستگی در روستاهای جااردو و دوکوهه، نصب لوله فلزی ۴ اینچ پایه برق موتورخانه روستای سرتاف، تعویض سوپاپ ۴ اینچ پمپ روستای جوروند و نصب یک باب درب فلزی دریچه بازدید مخزن مجتمع بالارود از دیگر اقدامات انجام شده در راستای بهبود کیفیت و کمیت آب شرب روستاهای شهرستان اندیمشک بوده است.

 

گفتنی است با توسعه جمعیتی و ابنیه روستای چم‌گلک این منطقه به شهر تبدیل شده است اما همچنان تحت‌پوشش آبرسانی امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اندیمشک قرار دارد.