فعالیت مروجین مصرف بهینه آب در کرج آغاز شد

فعالیت مروجین مصرف بهینه آب در کرج آغاز شد فعالیت گروه‌های مروجین مصرف بهینه آب در شهرستان کرج، از نیمه دوم تیرماه امسال در ۴ گروه آغاز شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی آبفای البرز، با افزایش دمای هوا در تابستان و در نتیجه بالارفتن مصرف آب توسط شهروندان، گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف […]

فعالیت مروجین مصرف بهینه آب در کرج آغاز شد

فعالیت گروه‌های مروجین مصرف بهینه آب در شهرستان کرج، از نیمه دوم تیرماه امسال در ۴ گروه آغاز شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی آبفای البرز، با افزایش دمای هوا در تابستان و در نتیجه بالارفتن مصرف آب توسط شهروندان، گروه‌های مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در قالب ۴ گروه درسطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند. این درحالیست که آمار و اطلاعات منابع آبی البرز حاکی از آن است که این منابع هر ساله محدود‌تر شده و به مرز هشدار رسیده است. برای حفظ این منابع محدود یکی از شیوه‌ها، تغییر در رفتار مصرفی شهروندان است. از این رو گروه‌های فرهنگی مروجین مصرف بهینه آب در قالب ۴ گروه در سطح کرج بزرگ فعالیت خود را آغاز کردند. این مروجین با خودروهایی با تابلوهای مشخص و لباس‌های فرم ویژه و کارت شناسایی به شهروندان و مراکز اداری، کارواش‌ها و ساختمان‌های در حال ساخت مراجعه کرده و روش‌های درست مصرف آب را یادآور می‌شوند.

روابط‌عمومی آبفای البرز اعلام‌کرد: ماهیت اصلی فعالیت این گروه‌ها، ارشادی و فرهنگی بوده و مروجین چند وظیفه اصلی به‌عهده دارند. ابتدا در سطح شهر تردد کرده و به شهروندانی که به‌طور آشکار مصرف غیرضروری مثل شستن خودرو، کوچه و حیاط با شیلنگ آب دارند، تذکر کتبی داده و روش‌های درست مصرف را یادآور و پوستر و بروشوری در همین زمینه توزیع می‌شود.

در گامی دیگر، مروجین براساس فهرستی که از مشترکان بسیار پرمصرف دراختیار دارند، به واحدهای تجاری و منازل مسکونی مراجعه کرده و ضمن ارایه اقلام آموزشی، وضعیت کنتور، کولرها، نحوه آبیاری فضای سبز، نحوه نظافت پارکینگ و شیرآلات را کنترل کرده و راهنمایی لازم انجام می‌شود.

براساس این گزارش مراجعه به مراکز اداری و سازمان‌های مستقر درکرج بزرگ از دیگر وظایف مروجین است. به‌طوری‌که کلیه تأسیسات آبی ادارات و وضعیت کولرها، آبخوری‌ها، نحوه آبیاری فضای سبز، شیرآلات سرویس‌های بهداشتی و…بررسی و در تابلوی اعلانات هر اداره‌ای پوستر روش‌های مصرف آب نصب شده و در میان کارکنان بروشورهای مصرف صحیح آب را توزیع می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود: شهروندانی که پس از دوبار اخطار مروجین به تذکرات توجه نکنند، انشعاب آب آنها توسط گروه‌های اجرایی قطع می‌شود.