مسؤولیت همگانی در زمینه اصلاح الگوی مصرف برق‏

مسؤولیت همگانی در زمینه اصلاح الگوی مصرف برق‏ افتخار فرج – کارگاه آموزشی «نقش زنان در گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق» ویژه مشاوران بانوان فرمانداری‌ها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانوان شاغل شرکت برق منطقه‌ای در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق برگزار شد. به گزارش مناقصه‌مزایده، در این کارگاه آموزشی شهنازاحمدی‌روزبهانی، مشاور […]

مسؤولیت همگانی در زمینه اصلاح الگوی مصرف برق‏

افتخار فرج – کارگاه آموزشی «نقش زنان در گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق» ویژه مشاوران بانوان فرمانداری‌ها، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانوان شاغل شرکت برق منطقه‌ای در مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی صنعت آب و برق برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، در این کارگاه آموزشی شهنازاحمدی‌روزبهانی، مشاور مدیرعامل در امور زنان و خانواده این شرکت گفت: اصلاح الگوی مصرف به معنی نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور است که سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه زندگی می‌شود، همچنین زمینه‌ای برای گسترش عدالت اجتماعی به وجود می‌آورد.

وی با بیان این‌که همه در زمینه اصلاح الگوی مصرف مسؤول هستیم، افزود: تنوع و تعداد وسایل برقی در خانواده‌ها زیاد شده و بانوان به عنوان مدیران اقتصادی خانواده باید ضمن بهره‌مندی از اینگونه وسایل به صورت منطقی و صحیح، به راحتی هزینه مصرف برق خانوار را کاهش داده و به اقتصاد کشور و بهره‌مندی سایر شهروندان از نعمت برق نیز کمک کنند.

احمدی روزبهانی ادامه داد: رعایت الگوی مصرف و تعهد به انجام آن ناشی از احساس مسؤولیتی است که هر کدام از ما نسبت به مردم خواهیم داشت. در این میان زنان نه تنها در خرید لوازم و مواد مصرفی نقش مهمی دارند، بلکه در مصرف صحیح و نگهداری مواد مصرفی نیز باید مدیریت داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر احساس وظیفه و حفظ سرمایه‌های کشور در زنان ایجاد شود، آنان در حفظ منابع ملی تأثیر به‌سزایی خواهند داشت و این امر الگوی مناسب مصرف برای نسل‌های بعدی می‌شود.

شایان ذکر است، در این کارگاه آموزشی احمدحبیبیان، رییس گروه مطالعات مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌ای خوزستان و اکبرصادقی، کارشناس ارشد ساتبا در سخنرانی‌های خود به اهمیت و جایگاه مدیریت مصرف برق پرداختند.

 

گفتنی است، این همایش یک روزه توسط دفتر برنامه‌ریزی نیروی انسانی و آموزش معاونت منابع انسانی و با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و تحقیقات، امور زنان و خانواده و روابط‌عمومی برگزار شد.