آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گاز در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خواستار شد آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گاز در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خواستار آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گازی کشور در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از […]

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خواستار شد

آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گاز در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران خواستار آمادگی همه جانبه پالایشگاه‌های گازی کشور در مقابل تهدیدات امنیتی و فضای سایبری شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد، غلامرضابهمن‌نیا در جلسه بررسی طرح تجمیع مطالعات پدافند غیرعامل که به میزبانی این مجتمع گازی برگزار شد افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود موقعیت خاص از نظر ژئوپولوتیک، مسایل سیاسی، جغرافیایی و تهدیدات استکبار جهانی در جایگاهی قرار گرفته که مسؤولین همیشه باید با آگاهی و هوشمندی در این زمینه حرکت کنند و در برابر هرگونه تهدید موضع و تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی اظهارداشت: برای رویارویی با هرگونه تهدید چه در مسایل سیاسی و چه صنایع مختلف، همیشه باید با آمادگی کامل حرکت کنیم و امروز صنعت گاز و پالایشگاه‌ها در این میان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند تا تولید ایمن و پاک و پایدار داشته باشند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که برای دستیابی به تولید پایدار باید چالش‌های پیش رو و آسیب‌پذیری آنها را مورد بررسی قرار بدهیم، تصریح کرد: باید تمامی طرح‌های مطالعات پدافند غیرعامل، فرایند‌ها و بهره‌برداری از تجهیزات با اتخاذ تدابیر درست در پالایشگاه‌ها اجرایی شود تا تولید مستمر و پایدار گاز طبیعی را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که امروز با فضا و خطرات سایبری روبه‌رو هستیم، خاطر نشان کرد: فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در زمینه به‌کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل از مؤلفه‌های تأثیرگذار در مقابله با تهدیدات فضای مجازی و جنگ نرم است بنابراین باید با تعریف سناریوهای مختلف و با دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل به منظور حفظ و صیانت از تأسیسات، در برابر حملات و هرگونه تهدید اماده باشیم.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: نتایج پروژه‌های پدافند غیرعامل و توسعه پروژه‌ها در پالایشگاه‌های گازی کشور برای ما بسیار حایز اهمیت است که باید در این زمینه برنامه مستمر و بی‌وقفه‌ای داشته باشیم.

 

بهمن نیا در پایان بر ضرورت پیاده‌سازی دستورالعمل‌های تدوین شده و ارزیابی سیستماتیک و مستمر مبتنی بر نتایج آنها را در پالایشگاه‌های گاز کشور خواستار شد.