موقعیت استراتژیک استان البرز در توسعه صنعت

موقعیت استراتژیک استان البرز در توسعه صنعت موقعیت استراتژیک استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت سبب شد تا صنایع مختلفی از گذشته در این استان شکل بگیرد به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز جهانگیر شاهمرادی اظهارداشت: استان البرز از استان‌های دارای محدودیت در تعداد شهرک‌های صنعتی است. این […]

موقعیت استراتژیک استان البرز در توسعه صنعت

موقعیت استراتژیک استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت سبب شد تا صنایع مختلفی از گذشته در این استان شکل بگیرد

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز جهانگیر شاهمرادی اظهارداشت: استان البرز از استان‌های دارای محدودیت در تعداد شهرک‌های صنعتی است. این استان دارای ۳ شهرک صنعتی دولتی فعال و همچنین ۶ شهرک صنعتی خصوصی می‌باشد اما وجود تقاضا و نبود زمین قابل واگذاری سبب شد تا اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شهرک‌ها در دست اقدام قرار گیرد.

شاهمرادی از اجرای فاز توسعه شهرک صنعتی بهارستان برای استقرار واحدهای صنفی خبر داد و اظهارکرد: برای امسال ایجاد ۵ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی جدید به شرکت شهرک‌های صنعتی استان تکلیف شده است که انتظار می‌رود بخشی از آن در این طرح محقق شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت: استان البرز هرچند یکی از استان‌های کوچک کشور است اما قطب علم و فناوری است و به دلیل مهاجرت‌هایی که به این استان می‌شود تقاضای کار در این استان در سطح بالایی است. از این رو می‌توان با توسعه نواحی و شهرک‌های صنعتی و همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی میزان قابل توجهی از این تقاضای کار را به نحو مطلوبی پاسخگو بود.

وی تصریح‌کرد: با توسعه ناحیه صنعتی کوثر و تبدیل آن به شهرک صنعتی اکنون استان البرز دارای ۳ شهرک صنعتی دولتی فعال «اشتهارد، کوثر و نظرآباد» و ۶ شهرک صنعتی خصوصی«بهارستان، سیمین‌دشت، ماموت، هشتگرد، برکت و سپهر» می‌باشد که این شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی برای بیش از ۵۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

 

شاهمرادی ادامه داد: از سال گذشته با همکاری دولت تدبیر و امید و نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی عملیات اجرایی دو شهرک جدید «نجم‌آباد و امید البرز» آغاز شده است. شهرک صنعتی اشتهارد دو یا امید البرز با مساحت هزار و ۲۳ هکتار و فاز اجرایی اولیه در ۲۴۰ هکتار آغاز شد. شهرک صنعتی نجم‌آباد با ۵۰۰ هکتار در فاز اولیه ۸۰ هکتار وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که واگذاری زمین در این شهرک‌های صنعتی از اواخر امسال آغاز خواهد شد و زیرساخت‌های مورد نیاز صنعتگران نیز همزمان با احداث واحدهای صنعتی تکمیل خواهد شد.