پنجمین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت دانش مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد

پنجمین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت دانش مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد پنجمین جلسه تخصصی مدیریت دانش شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز با حضور مسعود باغبان رییس کارگروه تخصصی مدیریت دانش نفت جنوب، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، نمایندگان شرکت‌های تابعه مناطق و مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سالن کنفرانس اداره مرکزی […]

پنجمین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت دانش مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد

پنجمین جلسه تخصصی مدیریت دانش شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز با حضور مسعود باغبان رییس کارگروه تخصصی مدیریت دانش نفت جنوب، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، نمایندگان شرکت‌های تابعه مناطق و مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در سالن کنفرانس اداره مرکزی این شرکت برگزار شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هوشنگ‌صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تسلیت ایام ماه محرم گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به عنوان دومین تولید‌کننده نفت در جنوب کشور این افتخار را دارد که میزبان کارشناسان مدیریت دانش مناطق نفتخیز جنوب باشد.

وی با توجه به تجربه و دانش ارزشمند کارشناسی شده نیروهای انسانی در سطح مناطق نفتخیز جنوب اظهارکرد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تولید ۸۰ درصد نفت در کشور به عنوان یکی از شرکت‌های سرآمد در تولید، با قدمت اندوخته تجربی کم‌نظیر از مهم‌ترین مراکز انباشت تجربه و دانش فنی است.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در خوداتکایی تصریح کرد: بی‌شک همین تجربه ارزشمند کارکنان صنعت نفت بود که موجب شد نفت از گذرگاه‌های سخت و حساس عبور کند.

صیدالی در ادامه خاطرنشان‌کرد: باید بپذیریم با بازنشسته شدن کارکنان در صنعت بزرگی همچون نفت، دانش و تجربه بزرگی از شرکت خارج می‌شود و از این رو مدیریت دانش باید با برنامه‌ریزی و جمع‌آوری، تجارب ارزشمند کارکنان را که حاصل سال‌ها تجربه است، در شرکت نگهدارد.

در ادامه این جلسه مسعود باغبان، رییس کارگروه تخصصی مدیریت دانش در مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به فعالیت‌های چشمگیری که در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در حال انجام است، گفت: یکی از سختی‌های کار این است که فرهنگ مدیریت دانش در شرکت به اجرا در بیاید.

وی افزود: افرادی که از سازمان خارج می‌شوند کوله‌باری از تجربه را به همراه خود می‌برند و از این جهت مدیریت دانش در سطح مناطق نفتخیز جنوب به دنبال آن است که بتواند با استفاده از خدمات مشاور جهت استقرار یکپارچه مدیریت در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این دانش و تجربه ارزشمند را در شرکت حفط نماید.

مسعودباغبان خاطرنشان‌کرد: دانش به دو بخش پنهان و آشکار تقسیم‌بندی می‌شود و وظیفه اصلی مدیریت دانش آشکارسازی دانش پنهان همکاران است.

 

رییس کارگروه تخصصی مدیریت دانش تصریح‌کرد: در حال حاضر کارگروه و هسته‌های مدیریت دانش تشکیل شده است و با حمایت‌هایی که مدیرعامل مناطق نفتخیز داشته‌اند با اخذ تأییدیه نهایی به دنبال استقرار یکپارچه مدیریت دانش در شرکت ملی مناطق نفتخیز که شامل مدیریت‌های ستادی و شرکت‌های تابعه هستیم، خواهیم بود.