ضرورت تهیه‌ نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا تأکید کرد ضرورت تهیه‌ نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان  رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان بر تهیه نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان تأکید کرد. سیدمحمدرضامعین‌زاده‌میرحسینی در نشست عمومی شورا به نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورا در هفته‌ جاری اشاره کرد و گفت: در […]

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا تأکید کرد

ضرورت تهیه‌ نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان

 رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان بر تهیه نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان تأکید کرد.

سیدمحمدرضامعین‌زاده‌میرحسینی در نشست عمومی شورا به نشست کمیسیون گردشگری و اصناف شورا در هفته‌ جاری اشاره کرد و گفت: در این نشست که با حضور ۲۰ نفر از فعالان بخش گردشگری برگزار شد، تمام حاضران بر تهیه‌ نقشه‌ راه برای گردشگری شهر کرمان تأکید داشتند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، وی افزود: اعضای کمیسیون و حاضران در جلسه همچنین تأکید داشتند که باید علاوه بر شورای سیاست‌گذاری گردشگری استان کرمان، شورای سیاست‌گذاری گردشگری شهر کرمان، با حفظ شرح وظایف دستگاه‌های مربوط و با حضور نماینده‌های دستگاه‌های بخش گردشگری و فعالان این بخش تشکیل شود تا این شورا ضمن تهیه‌ نقشه‌ راه، محور گردشگری شهر کرمان را نیز تعریف کند.

معین‌زاده‌میرحسینی با بیان این‌که قطعاً نمی‌شود تمام شهر را در قالب یک فضای حمایت‌شده و حفاظت‌شده‌ گردشگری ببینیم، گفت: اما می‌توانیم یک محور گردشگری برای شهر کرمان تعریف کنیم تا تمام نیازهای حضور گردشگر در این محور تأمین شود.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا افزود: به‌طور مثال محور گردشگری باید نوسازی و بهسازی لازم را داشته باشد و بافت قدیم، نوسازی و بافت فرسوده، بهسازی شود؛ ضمن این‌که فضاهای شهری متناسب با حضور گردشگر تعریف شود؛ به‌طور مثال تابلوهای راهنمای مسیر در بافت تاریخی را دوزبانه کنیم، یا فضاهای سبز را متناسب با گردشگر تعریف کنیم، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری که یک گردشگر از یک شهر خوب گردشگری انتظار دارد، ایجاد شود و یا فروشگاه‌های صنایع دستی در این مسیر راه‌اندازی شود تا نیازهای گردشگر در این محور تأمین شود.

معین‌زاده میرحسینی ادامه داد: نگاه در این محور باید این باشد که بافت قدیمیِ قابل احیا در این محور را ببینیم و این بافت قدیمی را بهسازی و نوسازی کنیم؛ بنابراین، اگر بتوانیم محور گردشگری را برای کرمان تعریف کنیم، می‌توانیم امکانات را به این سمت سوق دهیم تا در کوتاه‌مدت آنچه که برای حضور گردشگر نیاز است، تأمین شود.

وی به وسعت، اهمیت و تعدد بنا‌ها و آثاری که در شهر کرمان ارزش تاریخی و معنوی دارند، اشاره کرد و گفت: باید به سمتی برویم تا کرمان به یک شهر نمونه‌ گردشگری تبدیل شود.

رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورا با بیان این‌که ورود گردشگر به شهر، نیاز به زیرساخت و امکانات دارد، گفت: در شهر کرمان به هتل‌‌ها و رستوران‌های مطلوب نیاز داریم تا بتوانیم گردشگر را بیش‌تر از قبل جذب کنیم.

معین‌زاده میرحسینی افزود: با جذب بیش‌تر گردشگر، قطعاً هم در زمینه‌ توسعه‌ اقتصادی و هم در زمینه‌ اشتغال‌زایی کار کرده‌ایم و می‌توانیم خوداشتغالی و توسعه‌ اشتغال خانگی را نیز توسعه دهیم.

وی با اشاره به این‌که امروزه خانه‌های بوم‌گردی برای گردشگران خارجی از هتل‌های چندستاره جذابیت بیش‌تری دارد، گفت: باید با مشارکت شهروندان خانه‌های بوم‌گردی ایجاد شود و افزایش یابد و در این زمینه باید افرادی که خانه‌های قدیمی دارند را تشویق کنیم تا به سمت تبدیل خانه‌های خود به خانه‌های بوم‌گردی حرکت کنند.