آب شرب در مرز چزابه پایدار می‌شود

آب شرب در مرز چزابه پایدار می‌شود کارگزاری خط انتقال آب شرب از طرح غدیر شهرستان بستان تا مرز چزابه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا قبل از مراسم اربعین حسینی(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده، مسؤول ستاد خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) در صنعت آب خوزستان با اشاره […]

آب شرب در مرز چزابه پایدار می‌شود

کارگزاری خط انتقال آب شرب از طرح غدیر شهرستان بستان تا مرز چزابه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا قبل از مراسم اربعین حسینی(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مسؤول ستاد خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی(ع) در صنعت آب خوزستان با اشاره به آمادگی ستاد عتبات‌عالیات برای آبرسانی به زوار در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: با دستور استاندار خوزستان پروژه انتقال آب شرب به مرز چزابه از طرح غدیر مصوب و عملیاتی شده است.

درویشعلی‌کریمی ادامه داد: در این پروژه، لوله‌های خط انتقال توسط سازمان آب و برق خوزستان و لوله‌های انشعابات فرعی توسط شرکت آبفاروستایی استان خوزستان تأمین شده است.

وی با اشاره به پایداری آب شرب در مرز چزابه گفت: با کارگزاری ۲۷ کیلومتر خط انتقال آب شرب و اتصال به طرح آبرسانی غدیر در شهر بستان، مرز چزابه نیز از آب پایدار بهره‌مند شده است.

کریمی همچنین از تأمین و کارگزاری ۱۵ کیلومتر انشعابات فرعی توسط آبفاروستایی استان خوزستان در این پروژه نیز خبر داد.

مسؤول ستاد خدمات رسانی به زوار اربعینی حسینی(ع) در صنعت آب خوزستان یادآور شد: با بهره‌برداری از خط انتقال آب شرب به مرز چزابه دو روستای فاقد شرب این مسیر نیز از نعمت آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

کریمی ادامه داد: سال گذشته با بهره‌گیری از ۲۵ دستگاه تانکر سیار آبرسانی به مواکب انجام می‌شد که به‌طور میانگین در هر دو مرز روزانه بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ متر مکعب آب شرب و شستشو توزیع شد.

وی با اشاره به این‌که با اقدامات انجام شده آب شرب و شستشو در ایام اربعین حسینی(ع) سال‌جاری به‌لحاظ کیفی و کمی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد، گفت: با پایداری آب شرب در مرزهای چزابه و شلمچه آبرسانی به زوار در سال جاری نیز مطابق با سال گذشته و با کمیت و کیفیت بهتر انجام خواهد شد.

گفتنی است علی‌رغم پایداری آب شرب در مرزهای شلمچه و چزابه تعداد ۱۰ دستگاه تانکر سیار برای مواقع اضطراری نیز در هر ۲ پیش‌بینی شده است.

 

کریمی افزود: ۱۲ اکیپ آزمایشگاه سیار نیز به مانند سال گذشته در دو مرز شلمچه و چزابه وضعیت کیفی آب شرب توزیع شده را بررسی خواهند کرد.