برگزاری مانور اطفا حریق و انتقال مصدوم در بندرامام خمینی(ره)

برگزاری مانور اطفا حریق و انتقال مصدوم در بندرامام خمینی(ره) در جریان برگزاری مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در سیلوی ترانزیتی غلات بندرامام خمینی(ره)، نیروهای عملیاتی مرکز آتش‌نشانی، آمادگی و توانایی خود را برای انتقال مصدومین از ارتفاع و اطفای حریق در آن محک زدند. به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون دریایی و بندری اداره […]

برگزاری مانور اطفا حریق و انتقال مصدوم در بندرامام خمینی(ره)

در جریان برگزاری مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در سیلوی ترانزیتی غلات بندرامام خمینی(ره)، نیروهای عملیاتی مرکز آتش‌نشانی، آمادگی و توانایی خود را برای انتقال مصدومین از ارتفاع و اطفای حریق در آن محک زدند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تدوین، طراحی و برگزاری مانورهای ادواری در نقاط و شرایط مختلف در این مجتمع بزرگ بندری بیان داشت: براساس سناریوی مانور مذکور، واحد‌های فرعی و اصلی مرکز آتش‌نشانی آمادگی و توانایی فردی و گروهی خود در مواجهه با بحران‌های ناشی از حریق و گرفتار شدن مصدومین در ارتفاع را در بوته آزمایش قراردادند.

گرایلو در ادامه افزود: تشکیل تیم‌های امداد و نجات و اطفای حریق به منظور اعزام به برج سیلوی ترانزیتی غلات از مسیر راه پله و بدون استفاده از آسانسور، انجام اقدامات اولیه برای انتقال مصدوم به سطح زمین با ادوات ویژه و اطفای حریق در ارتفاع از جمله مهم‌ترین بخش‌های این مانور بود که با موفقیت به انجام رسید.

وی ضمن اشاره به فعالیت پایانه‌های اختصاصی تخلیه و بارگیری غلات در بندر امام خمینی(ره) و تخلیه و بارگیری بیش از ۷۰ درصد از کالاهای اساسی و غلات مورد نیاز کشور در این مجتمع بزرگ بندری، استمرار در برگزاری این گونه مانور‌ها را برای ارتقای ایمنی و حفظ و صیانت از سرمایه ‌های ملی ضروری برشمرد.