بهره‌مندی یک میلیون مشترک شهری و روستایی مشهد از نعمت گاز طبیعی

بهره‌مندی یک میلیون مشترک شهری و روستایی مشهد از نعمت گاز طبیعی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این‌که در حال حاضر نهضت بزرگ گازرسانی روستایی در اقصی نقاط این استان با شتاب مطلوبی در حال انجام است گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مشترک شهری و روستایی در مشهد […]

بهره‌مندی یک میلیون مشترک شهری و روستایی مشهد از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این‌که در حال حاضر نهضت بزرگ گازرسانی روستایی در اقصی نقاط این استان با شتاب مطلوبی در حال انجام است گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار مشترک شهری و روستایی در مشهد مقدس از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز استان خراسان‌رضوی، سیدحمیدفانی با اعلام این خبر افزود: از مجموع ۳۴۲ روستای واجد شرایط شهرستان مشهد، در حال حاضر ۲۸۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۱۵هزارو۳۰۴ خانوار گازدار و عملیات اجرایی گازرسانی به دوهزارو۶۱۲ خانوار دیگر نیز در غالب ۲۰ روستا با شتاب مطلوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در بخش شهری نیز ۳ شهر مشهد، ملک‌آباد و رضویه با گستره جمعیتی ۹۱۷هزارو۳۵۰ خانوار و ضریب نفوذ ۱۰۰درصدی از نعمت الهی گاز بهره‌مند هستند.

فانی با اشاره به اجرای حدود ۸هزارو۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع گاز در مرکز استان ادامه داد: از این آمار ۴هزارو۲۲۶ کیلومتر در بخش روستایی و ۴هزارو۳۳۵ کیلومتر شبکه نیز در بخش شهری قرار دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به آغاز نهضت بزرگ گازرسانی روستایی طی چند سال اخیر خاطرنشان کرد: انشاا… تا سال ۹۷ پرونده گازرسانی روستایی در خراسان‌رضوی بسته خواهد شد.

 

گفتنی است: استان خراسان‌رضوی دارای دو میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک گاز طبیعی است.