اجرای عملیات بتن‌ریزی عرشه پل شماره ۳ تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش

شهردار اراک اعلام کرد اجرای عملیات بتن‌ریزی عرشه پل شماره ۳ تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش شهردار کلان‌شهر اراک گفت: عملیات بتن‌ریزی این عرشه به حجم ۶۵۰ مترمکعب بتن و ۸۹۰ مترمربع قالب‌بندی و ۹۲تن آرماتور توسط ۴ دستگاه پمپ دکل و ۱۸ دستگاه تراک‌میکسر انجام پذیرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده، داودتاجران با اعلام خبر فوق اظهارداشت: […]

شهردار اراک اعلام کرد

اجرای عملیات بتن‌ریزی عرشه پل شماره ۳ تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش

شهردار کلان‌شهر اراک گفت: عملیات بتن‌ریزی این عرشه به حجم ۶۵۰ مترمکعب بتن و ۸۹۰ مترمربع قالب‌بندی و ۹۲تن آرماتور توسط ۴ دستگاه پمپ دکل و ۱۸ دستگاه تراک‌میکسر انجام پذیرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده، داودتاجران با اعلام خبر فوق اظهارداشت: این پروژه دارای ۶ پل می‌باشد که با پایان یافت عملیات بتن‌ریزی عرشه شماره ۳، بتن‌ریزی کلیه عرشه‌ها تکمیل شده است.

تاجران در رابطه با چگونگی بتن‌ریزی در هوای سرد و همچنین میزان رعایت موارد ایمنی عنوان‌کرد: در این خصوص سعی شده عملیات بتن‌ریزی عرشه‌ها در بهترین ساعات گرم روز انجام شود، همچنین تعداد میکسر‌ها و پمپ‌‌ها به‌گونه‌ای مستقر شوند که قبل از سرد و تاریک شدن هوا عملیات بتن‌ریزی پایان یابد.

وی خاطرنشان‌ساخت: همچنین به منظور بالا رفتن ضریب اطمینان، زیر عرشه توسط پلاستیک‌های بزرگ پوشش داده شد تا بخاری‌های موجود در آنجا بتوانند گرمای لازم را به زیربتنهای موجود در عرشه برسانند و البته برای سطح بتن نیز از لحاف پشم شیشه و نایلون استفاده شد.

شهردار اراک در رابطه با رعایت موارد ایمنی در پروژه گفت: در هنگام عملیات بتن‌ریزی، موارد ایمنی به صورت کامل و دقیق اجرا گردید و کلیه اکیپ‌های hse نیز در محل مستقر بودند.

 

تاجران همچنین افزود: روز گذشته لاین ۱۴۰ که همان محل دسترسی بلوار شهید بختیاری به خیابان شهید رجایی می‌باشد؛ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. لازم به ذکر است با افتتاح این لاین که به کمربندی شمالی منتهی می‌گردد، امکان اجرای قسمت‌های باقی مانده دیوار w17 در جهت تکمیل رمپ منتهی به پل‌های شماره ۴ و ۶ فراهم گردید.