برگزاری مانور نشت گاز ترش در واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد

با هدف آمادگی در برابر حوادث صورت گرفت برگزاری مانور نشت گاز ترش در واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد مسؤول پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد از برگزاری مانور نشت گاز ترش و بروز انفجار در یک واحد عملیاتی این پالایشگاه خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد، اشتاد […]

با هدف آمادگی در برابر حوادث صورت گرفت

برگزاری مانور نشت گاز ترش در واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد

مسؤول پدافند غیرعامل شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد از برگزاری مانور نشت گاز ترش و بروز انفجار در یک واحد عملیاتی این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی شرکت پالایش گاز شهیدهاشمی‌نژاد، اشتاد با اعلام این خبر افزود: در این رزمایش به علت شکستگی در خط لوله گاز ترش ورودی به یکی از واحد‌ها ابتدا نشت گاز ترش رخ داد.

وی اظهارداشت: در پی نشت گاز ترش و با اعلام رییس شیفت، ابتدا وضعیت اضطراری نوع (الف) اعلام و کلیه اعضای کمیته مدیریت بحران در محل ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه دادند.

این مقام مسؤول تصریح‌کرد: در حالی که اعضای ستاد بحران در حال بررسی موضوع نشت گاز ترش بودند، پس از گذشت زمانی کوتاه انفجار در یکی از واحد‌ها اتفاق افتاد که به‌دنبال آن آژیرهای وضعیت اضطراری در کلیه اماکن این شرکت به صدا درآمد و با اعلام وضعیت اضطراری نوع (ب) عملیات تخلیه اضطراری انجام گرفت.

اشتاد ادامه‌داد: نیروهای آتش‌نشانی در محل‌های مناسب از محل حادثه قرار گرفتند و همزمان با اقدامات واحد بهره‌برداری و قطع جریان گاز از بالادست، آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق را انجام داد.

شایان ذکر است: این مانور عملیاتی با هدف بررسی آمادگی واحدهای مختلف عملیاتی و غیرعملیاتی جهت مدیریت بحران حوادث بزرگ در پالایشگاه و تحت نظارت ارزیابان سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد.

 

گفتنی است: در جلسه ستاد مدیریت بحران پالایشگاه، معاونت انرژی سازمان پدافند غیرعامل، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان‌رضوی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، فرماندار شهرستان سرخس، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و هلال احمر و اداره راه و شهرسازی سرخس حضور داشتند.